Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

BR1 ontsporen in bochten.

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Dick55, 1 april 2024 14:12

Vorige topic - Volgende topic

Dick55

Ik heb recent 2 Roco BR01 H0 stoomlocs gekocht.
In bochten ontspoort het voorste draaistel. Kan dit type loc niet door te krappe bochten?
Als ik de losse loc, zonder aangedreven tender, door de bocht duw voel ik hem wringen.
Ik heb alleen nog een ovaaltje op een plaat van 80 bij 120 om locs conditieritten te laten maken.

Graag jullie ervaringen en oplossingen!

Karst Drenth

Bij tenminste 1 zie ik dat je de "Kolbenschutzrohre" er nog aan hebt. Dat begrenst de Radius tot 480- 540mm  beetje afhankelijk van de lok.

Grtzz,
Karst

Dick55

Citaat van: Karst Drenth op  1 april 2024 14:37
Bij tenminste 1 zie ik dat je de "Kolbenschutzrohre" er nog aan hebt. Dat begrenst de Radius tot 480- 540mm  beetje afhankelijk van de lok.

Grtzz,
Karst
Hoi Karst, kun je aangeven wat dat is? Mijn technisch Duits is niet zo sterk  ???

Overet

Het zwarte horizontale buisje aan de voorzijde van de cilinders, naast het voorste loopwiel. Dat is een onderdeel dat je optioneel kan plaatsen en weg moet laten als de loc door krappe bogen moet kunnen rijden. Het begrenst de uitslag van het loopwiel.

Welke boogstraal gebruik je?

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Klaas Zondervan

Op de website van Roco lees ik dat de minimale boogstraal voor deze loc 419 mm is. Aangezien je plaat 80 cm breed is ga je dat niet halen.
Conclusie: je bogen zijn te krap voor deze locs.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Dick55

Net de tijd om eens goed te kijken. De "Kolbenschutzrohre" verwijderd bij beide locs.

Gaan prima de bocht door.

Zelfs het krappe bochtje!

Bedankt allen voor het meedenken!

Karst Drenth

Top !

Goed bewaren die dingetjes ;) ( Mocht je de loc ooit verkopen willen )

Grtzz,
Karst

Dick55

Zijn zelfs 2 locs Karst.
Bij 1 brak er een af, maar ik bewaar alles, netjes in de originele dozen