Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

(geheime) recept Honki burger

in Al het andere!

Gestart door Pauldg, 25 maart 2024 18:16

Vorige topic - Volgende topic

Pauldg

Vooral die saus ben ik benieuwd naar. Het was geen ketchup, geen curry en het leek ook niet op wat je bij mcDonalds vindt. Iets met stukjes er in volgens mij. Als we dat helder hebben dan staat niets het jeugdsentiment meer in de weg. Een gebakken ei produceren gaat wel lukken!  :)
Boomshanka!

Klaas Zondervan

Ik was het bestaan van de honki burger al bijna vergeten. Toch vroeger ook wel genuttigd.
Ik vond ergens nog een affiche met een foto van dit gerecht. Op die foto lijkt de saus erg op piccalilly. Kan dat kloppen of zit ik er nu erg naast?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Pauldg

Ja, eens. Alleen dat is geelgroen en ik herinner mij ook een rood(bruine) saus. Misschien een combinatie van piccalilly en ketchup? Ik ga eens wat proberen.  :)
Boomshanka!

Klaas Zondervan

Op de foto die ik vond was het ook geelgroen, en dat gecombineerd met jouw opmerking dat er stukjes in zaten bracht me bij piccalilly.
Ik heb geen herinnering meer aan de smaak, dus daar kan ik je niet mee verder helpen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Pauldg

Hamburger met piccalilly is in ieder geval een ding op foodies blogs zie ik. Niet dat ik het menu van de voormalige stationsrestauraties nou onder foodies wil scharen, maar het is een aanknopingspunt.  :)
Boomshanka!

Reinout van Rees

Eerlijk gezegd vind ik het een gemis dat ze dit niet in het spoorwegmuseum op het menu hebben staan. Ook voor mij is het een onderdeel van de tienertoer-ervaring :)

Bij die menukaart uit Middelburg hebben ze het over "geroosterd brood", terwijl ik het me eerder als een bolletje herinner. Zit 'em dat in de plaatselijke vrijheid? De saus ben ik ook wel benieuwd naar, het was een beetje zoet en licht pittig dacht ik.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

NS264

:D
Grappig die hamburger.
Miss met hamburgersaus dat je daarmee in de buurt vd smaak komt. Beetje Febo idee.
Cocktailsaus met een fijngesneden augurk erdoor.

Volgende recept: de spoorkoek?

Gr. Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Pauldg

Spoorwegmuseum zou inderdaad de ideale plek zijn!

Ik denk dat Heinz burger relish een goede eerste optie zou zijn. Dat is een rode saus met stukjes. Ik vind alleen grootverpakkingen voor de horeca. Voordeel: grotere kans dat het hem is. Nadeel: ik moet iemand zijn pasje van de Macro of de Hanos lenen  :)
Boomshanka!

Noordernet

En dan zo'n papieren servet eronder met een geaquarelleerde stoomlocomotief. Want dat hoort voor mij bij het plaatje.

Wolter
Kleinschalig prutsen aan spoor en tram.

mass am see

Citaat van: Reinout van Rees op  1 april 2024 22:24

Bij die menukaart uit Middelburg hebben ze het over "geroosterd brood", terwijl ik het me eerder als een bolletje herinner. Zit 'em dat in de plaatselijke vrijheid? De saus ben ik ook wel benieuwd naar, het was een beetje zoet en licht pittig dacht ik.

Reinout

Hoi honki tonki liefhebbers,

Ik herinner de honki tonki ook met geroosterd brood ,maar volgens mij was een gewone honki tonki (hamburger) zonder brood en friet dan honki tonki speciaal met friet geroosterd brood en hamburger en gebakken ei en de super honki tonki friet 2 geroosterde broodjes 2 hanburgers .en 2 gebaken eieren.

misschien is later de honki tonki veranderd ,maar ik praat nu over de jaren 70 met mij eerste tienertour, ( de tienertour koste destijd 40 gulden dat was een maand krantenventen pfff.

mvgr Evert

Pauldg

Die prijs hebben ze dan wel lang vasthouden. Ik heb ook 40 gulden betaald voor mijn eerste Tienertoer en dat was in 1986 of 1987.

Dat servet wordt trouwens een uitdaging. Waren dat dezelfde afbeeldingen als op de stickers? Die bestaan nog wel her en der.
Boomshanka!

HuubvG

Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

Pauldg

Dat zou mij verbazen. Die saus iis vrij pittig en niet iedereen waardeert dat  :)
Boomshanka!

HuubvG

Dan weet ik het ook niet. Wel aan tienertoer gedaan, maar nooit Honki burger gegeten.
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

Pauldg

Bij de Tienertoer zat een boekje met (kortings) coupons. Er zat er zeker eentje tussen voor een Honki burger en die heb ik zeker verzilverd.
Boomshanka!