Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM

in Märklin en Trix

Gestart door Golfer, 8 maart 2024 12:49

Vorige topic - Volgende topic

Golfer

Hehe, lang verwacht maar hij is binnen. Ik heb geen baan staan dus ik kan er niet lekker mee rijden nu. Wel even een modulebak neergezet voor wat foto's en een filmpie. Aangezien die bak maanden op zijn kant stond is de stroomdoorvoer via de rails niet echt lekker en kan de rails toch niet schoonrijden. Dus het rijden in het fimpje loopt wat gebrekkig.

https://youtu.be/1CUmBBDFaZs
Vriendelijke groet,
Michiel

H0, Spoor 1, Koploper over loconet UH IB Basic 65060

Bor de Wolf

Citaat van: Golfer op  8 maart 2024 12:49
Aangezien die bak maanden op zijn kant stond is de stroomdoorvoer via de rails niet echt lekker en kan de rails toch niet schoonrijden. Dus het rijden in het fimpje loopt wat gebrekkig.

Ligt het aan mij, of rijdt hij helemaal niet en horen we alleen maar een omroepbericht in het filmpje?

Bor

Ferdinand Bogman

Hij rijdt wel, maar pas over vijf minuten :)
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Ben

De witte baan is een beetje hoog, mogelijk ook de donker blauwe daarboven en toont raar. Het verhoudt zich niet goed.

Een uitsnede van de foto van Michel samen met een uitsnede van een foto van een goede kennis Kees Hulstein.

Over het blauw kun je discussiëren, het model oogt te blauw maar de omstandigheden binnen / buiten verschillen natuurlijk.

Gr, Ben.

henk

De witte en de donkerblauwe baan lijken even dik op het model?
Dat is wel jammer. De witte baan was opvallend net iets dunner.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eddeped62

De witte baan lijkt te hoog, die was minder hoog als de blauwe...
En is de onderkant nou metallic? dat was namelijk grijs.

ES44C4

Kijkend naar de sluitseinen,  dan zit de grijze band te laag.

Ben

Ja dat laatste is het, de lichtgrijze band zou omhoog moeten.  :)

Jeroen Water

Het bekende broddelwerk..... zucht.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Harryku

In de loop van de tijd is het zogenaamde "KLM-blauw" ook veranderd,
zo te zien hebben ze het nieuwe "KLM-blauw" gebruikt, terwijl ze het
oude "KLM-blauw" hadden moeten gebruiken.

Hopelijk houdt PBmodels hier wel rekening mee .
m.vr.gr.
Harry.

Ronaldk

Citaat van: Harryku op 16 maart 2024 18:35
In de loop van de tijd is het zogenaamde "KLM-blauw" ook veranderd, zo te zien hebben ze het nieuwe "KLM-blauw" gebruikt, terwijl ze het oude "KLM-blauw" hadden moeten gebruiken.

Dat is wel een groot deel van het verhaal als ik het zo begrijp. Daar kan je over afvragen: dat is aangegeven door een aantal bekenden in het modelspoorwereldje met ervaring op dat soort dingen. Dus waarom niet aanpassen.

Denk dat andere fabrikanten nu wel even goed gaan kijken  :)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald's nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Chris

Of hebben reeds goed gekeken..

sneek

Akkrum, 6 augustus 1987. Zo had 'ie moeten zijn. En zo zal 'ie worden...bij een andere leverancier waar serieus wordt gekeken en gemeten.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

mDDM

Citaat van: Ben op 16 maart 2024 13:43
De witte baan is een beetje hoog, mogelijk ook de donker blauwe daarboven en toont raar. Het verhoudt zich niet goed.

Een uitsnede van de foto van Michel samen met een uitsnede van een foto van een goede kennis Kees Hulstein.

Over het blauw kun je discussiëren, het model oogt te blauw maar de omstandigheden binnen / buiten verschillen natuurlijk.

Gr, Ben.

Ik heb het model vandaag weer in het echt gezien, en dan blijken de kleuren toch echt anders dan op deze foto. Ik zou aan dit plaatje dus geen conclusies verbinden wat betreft de kleuren. Misschien heeft een van de lezers betere foto's

Remco vM

Citaat van: sneek op 16 maart 2024 21:27

Akkrum, 6 augustus 1987. Zo had 'ie moeten zijn. En zo zal 'ie worden...bij een andere leverancier waar serieus wordt gekeken en gemeten.
ik mag toch hopen dat het niet deze uitvoering word