Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Roco Sik eerste model (4153) gebarsten tandwielen. Reparatie mogelijkheid?

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Jint Nijman, 11 februari 2024 21:56

Vorige topic - Volgende topic

Klaas Zondervan

Citaat van: Bahn-AG op 15 februari 2024 00:35
Knap als je niet weet wat de diameter van de worm is en of de worm 1 of meergangig is. ;D
Bij Roco hebben alle wormen volgens mij dezelfde diameter. En ze zijn enkelgangig. Je wilt een grote vertraging bereiken, dan is een meerganginge worm  geen slimme keuze.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

tijgernootje

In het begin van dit draadje heb ik het iemand al is zien opperen,en ik sluit me er bij aan,als je het asje met het probleem tandwiel eruit haalt dat goed ontvet/schoonmaakt en er een goede dunne lijm bij pakt dan lijm je dat breukje zo weer dicht.
Klemmetje erop en laten drogen,met zoiets als dunne zap a gap,moet t lukken.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

mass am see

Hoi Jint,

deze  set tand/wormwielen heb ik voor je liggen, waarschijnlijk heb je mijn PB gemist, zie bericht 29.

ps de foto is aanklikbaar voor groter formaat.

mvgr Evert en Bas

Pauldg

Het is fijn dat er zoveel oplossingsgerichte BNLS'ers zijn met verkoopadressen, aanbod voor 3D printen en het aanspreken van de eigen voorraad spareparts. Toch vraag ik mij af: een nylon tandwiel met moduul 0,4, 18 (schuine) tanden... dat moet je bij Ali toch gewoon per kilo kunnen inslaan? Of denk ik nu te simpel?
Boomshanka!

MOVisser

Daarom gaf ik al eerder aan dat al de onderdelen op elkaar af te stemmen zijn en dus via Ali in te slaan moeten zijn.
Gewoon alles vervangen door wat beschikbaar is en niet blijven zoeken naar dat ene......

0,4 module is echter een Marklin object dacht ik.
0,2 en 0,5 zijn meer standaard.
Ik heb dat al meer voor anderen gedaan.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Pauldg

Boomshanka!

mass am see

Klaas Zondervan

Citaat van: Pauldg op 16 februari 2024 15:23
steekdiameter delen door het aantal tanden  :angel:
De steekdiameter is lastig te meten. Makkelijker is buitendiameter delen door aantal tanden + 2.
Roco tandwielen zijn allemaal modulus 0,4.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Jint Nijman

Francois schreef:

Citaat van: 008200 op 12 februari 2024 09:35
Kijk eens hier:
ROCO 86454 Zahnrad Z=18 M0,4 gerade - rot
https://modellbahnmarkt24.de/Ersatz-Zahnrad-Z-18-z.B.-fuer-ROCO-DB-Diesellok-V-100-1-87-Spur-H0-NEU

Na studie van de Roco onderdelen dokumentatie, en na demontage von mijn Roco V100 was ik redelijk zeker dat die tandwielen de juiste zijn en heb er vier besteld.
Ze zijn net aangekomen, en het zijn inderdaad de juiste tandwielen!

In de (geloof ik) eerste versie van de Roco V100 zijn dus de zelfde tandwielen gebruikt als in de eerste versie van de Sik. In de V100 zitten ze midden in het draaistel, niet op de wielassen.

MOVisser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.