Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Kleurenfoto's gezocht voor nieuw boek

in NS8714

Gestart door Eelco Storm, 3 januari 2024 20:06

Vorige topic - Volgende topic

Eelco Storm

In mijn boek "De laatste stoomlocomotief" heb ik een hoofdstuk gevuld met kleurenopnames. Dat succes wil ik in mijn komende boek herhalen. Maar daar heb ik wel wat extra hulp voor nodig  ;D

Er is hier een aantal mensen aanwezig die dol zijn op grasduinen in regionale en lokale archieven, die steeds beter online toegankelijk zijn. In de afgelopen jaren zijn daar fraaie kleurenopnames door opgedoken. Een vooroorlogse 3900, een gestroomlijnde 3800 en diverse andere opnames.

Ik weet dat de kans klein is, maar mocht iemand nou een mooie kleurenopname vinden van bijvoorbeeld een NS 4000 of een Zwitserse NS loc, dan hou ik mij enorm aanbevolen. Stuur me dan even een pb'tje, svp niet hier plaatsen  ;D

als iemand een dergelijke opname kan vinden, die ik nog niet ken, staat daar een gratis exemplaar van mijn boek tegenover  (y)

Eelco

Eelco Storm

Er word al volop meegedacht, hartelijk dank daarvoor!  (y)

Even ter nadere specificatie: de foto's dienen uit de periode 1945 - 1958 te komen. Dat zijn alweer twee hints  ;D

Eelco Storm

Dankzij een NVBS'er een bijzondere kleurendia uit 1949 gevonden met een stoomloc voor een goederentrein. Hopelijk is de kwaliteit goed genoeg om in het boek opgenomen te worden.

Eelco Storm

Nog weer even onder de aandacht brengen  ;D

Ik ben nog steeds op zoek naar bijzondere kleurenopnames die ik niet al gebruikt heb in mijn eerste boek. Wie een bijzondere opname boven water weet te halen, krijgt een gratis exemplaar van mijn boek.

Kleurenopnames van 1700en, 3700'en, 3900'en, 6300'en zijn in deze context niet bijzonder omdat die loctypen niet het onderwerp van mijn boek zijn.

Eelco

sneek

Ingekleurd zijn er ook verschillende tegenwoordig. Als is het geen Austerity

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Eelco Storm

Voor dit boek hou ik het bij echte kleurenopnames. In een enkel geval kan het inkleuren van een zwart-wit opname wat toevoegen, maar ik ben er geen heel grote fan van...  ;)