Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Typisch Noors huis

in Al het andere!

Gestart door Loki, 22 december 2023 13:41

Vorige topic - Volgende topic

Loki

Het sneeuwt buiten, de houtkachel knispert dus tijd om lekker een bouwpakket te bouwen.

De kit is van Bertha's een merk dat niet heel bekent is in de modelspoorwereld. Het is een voorbeeld van een typisch Noorse berghut.

De beschrijving legt uit hoe je je eigen lijm en verf kunt maken voor deze kit. Gelukkig maakt Dr. Oetker deze kant en klaar voor ons. Het is een thermische lijm en verf dus je moet ze opwarmen voor gebruik.

Gelukkig zijn de meeste onderdelen los van elkaar in de kit en behoeven geen nabewerking. Enige delen die gedeeld moeten worden zijn de twee schoorsteen delen. De kopgevels zijn identiek aan elkaar en de zijwanden zijn verschillend, 1 heeft een deur.

Omdat de verf redelijk vloeibaar is wanneer warm is het een goed plan om de verticale delen van te voren te verven en detaileren.

Daarna is het simpel inelkaar lijmen van de delen en de detailering op het dak te doen.

Het is een erg leuke kit om te bouwen, eventueel zelfs met kinderen. Enige nadeel aan de kit is dat sommige details makkelijk verdwijnen tijdens het bouwen.

Anyway, fijne feestdagen iedereen!!!

(en mods als dit het verkeerde board is dan kunnen jullie verplaatsen ;) )
Med venligst hilsen,

Lennert

Forever Rocofan

Hoi Loki,

Dat is weer eens wat anders om te bouwen. Je schrijft dat sommige details makkelijk verdwijnen, ik neem aan dat je het niet hebt over ergens op de vloer... ;D

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

René 4312

Dank voor de duidelijke bouwbeschrijving. Nu ik dit zie ga ik denk ik maar voor een grotere schaal, zijn deze ook verkrijgbaar?  (y)
René

Jelmer

Leuk ding om te bouwen is het zeker!  (y)

Mijn dochter had een vergelijkbare kit gehad van de ikea, jammere alleen is dat het geheel ingezakt is vanwege de klimaatomstandigheden thuis.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

hervé

Goeiemiddag,

Een geestig knibbelknabbel huisje.  Zoetekauwen gelieve zich te beheersen tijdens de bouwwerkzaamheden.

T.Spat

Een smakelijke variatie op de gangbare bouwverslagen ;D (y)

Viendelijke groet, Tis

MOVisser

Geweldig dit. ;D ;D (y) (y)

Iets voor Wim Vink?

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.