Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Aansluitschema Busch 5913

in Elektronica en analoog

Gestart door Luc2000, 19 december 2023 15:56

Vorige topic - Volgende topic

Luc2000

Dank, maar bij NL seinen gebruik ik deze schakeling (plaatje boven is verkeerd)

Blauwe draad is om te schakelen naar wit.

Heb nu rood van Duits sein gecombineerd met 1x geel/rood van NL sein en ook grijs (D) en grijs/zwart (NL) via  middelste aansluiting gecombineerd. Maar dan treedt dus probleem op dat 1 rood lampje van de NL seinen niet  meer werkt.

MartinRT

Geen garantie, maar ik denk dat het als volgt wel gaat werken.
Volg het schema zoals in reactie 7 weergegeven.

Rode draad van zijkant kastje aan rood van Duitse, dan de grijze van de Duitse aan de rode van de Nederlandse, de grijze van de Nederlandse naar het midden van het kastje.

MartinRT

Luc2000

Zit weekendje in Zuid Limburg. Ga het komende week testen  (y)

MartinRT

Veel plezier in het wit !  Zou willen dat ik er ook kon zijn, ben een beetje jaloers  ;D

Luc2000

MartinRT

Nog een laatste poging mijnerzijds.
Bij een ander, maar enigszins soortgelijke sturing, bleek, dat de belasting aan beide polen gelijk moest zijn.  Het ging toen om een sein, dat dus alleen als het volledig aangesloten was ook aangestuurd kon worden.  Maar:  het was een rangeersein met maar 1 stand, dus dat werkte niet.

Misschien is hier ook zoiets aan de hand.  Dus je zou nog diverse experimenten kunnen  uitvoeren met aan beide zijden gelijke belastingen.

Het beroerde van deze elektronische schakelingen is, dat je niet exact weet hoe en wat.  Doe mij maar iets wat ik wel begrijp, een relais sturing dus.

Maar, gezien het uitblijven van andere reacties, weten de elektronisten het mogelijk ook niet  :laugh: ???