Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Aansluitschema Busch 5913

in Elektronica en analoog

Gestart door Luc2000, 19 december 2023 15:56

Vorige topic - Volgende topic

Luc2000

Hoi

Heeft iemand voor mij misscien  een foto van het schakelschema (draden op Busch schakeldoosje) van de Busch 5913 overweg lichten?

Dank  (y)

bellejt

Greetings,salutations,groetjes,

Klaas Zondervan

Of je gaat naar de website van Busch en zoekt daar het artikelnummer op. Dan kun je verder doorklikken naar de handleiding.
En als je dat spul aanschaft, dan zit de zelfde handleiding er gewoon bij, op papier.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Luc2000

Luc2000

Citaat van: Klaas Zondervan op 19 december 2023 16:38
Of je gaat naar de website van Busch en zoekt daar het artikelnummer op. Dan kun je verder doorklikken naar de handleiding.
En als je dat spul aanschaft, dan zit de zelfde handleiding er gewoon bij, op papier.

Klopt, maar dan heb je mijn rommelkamer nog niet gezien ;)

bellejt

je zoekt dan ook de handleiding / manual en niet de afbeelding :)
Greetings,salutations,groetjes,

Ronald Halma

Citaat van: bellejt op 19 december 2023 16:09
mss eens leren wat google is :)  : http://www.busch-model.com/online/produktinfos/docs/anl5903.pdf

Als dat het standaard antwoord zou zijn op forums hadden we geen forums nodig.

Ronald Halma

JoopSpoort

Hierbij de link naar de volledige gebruiksaanwijzing

https://www.busch-model.com/online/produktinfos/docs/anl5903.pdf

Hm, ik heb mijn dag niet vandaag. Was al doorgegeven.  ???
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Klaas Zondervan

Citaat van: Ronald Halma op 19 december 2023 17:57
Als dat het standaard antwoord zou zijn op forums hadden we geen forums nodig.
Nou, dat valt wel mee. Forums zijn blijven nuttig voor het delen van informatie.
Maar sommige dingen zijn zonder forum echt simpel te vinden.
Bovendien gaf Johnny er meteen de link bij.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Luc2000

Ik wil één Duits overweglicht combineren met de 2 NS overweglichten

Als ik het Duitse lampje  op "het  Busch kastje" van de NS set aansluit, dan valt 1 van de rode lampjes van beide NS portalen uit.....en het Duitse lampje knipperlicht wel.

Iemand een schakel oplossing?

En gebruiksaanwijzingen ook weer als hardcopie gevonden  :)

Rob Ellerman

De Duitse seinen hebben een enkel knipperlicht. De schakeling voor de NS AKI is rood dubbelknipper om en om. Een andere schakeling dus.
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

MartinRT

Het gaat hier om Ledjes, dus als je het Duitse kruis in serie plaatst zal inderdaad 1 Nederlands ledje geblokkeerd worden.
Oplossing, denk ik, is het Duitse kruis parallel te plaatsen.

Luc2000

Citaat van: MartinRT op 17 januari 2024 21:28
Het gaat hier om Ledjes, dus als je het Duitse kruis in serie plaatst zal inderdaad 1 Nederlands ledje geblokkeerd worden.
Oplossing, denk ik, is het Duitse kruis parallel te plaatsen.

Thnx allen.

Heb je een simpel voorbeeld, hoe ik het Duitse sein dan het beste kan aansluiten?

MartinRT

Als ik uit ga van blauw - geel voor het Nederlandse sein en rood - grijs voor het Duitse (plaatjes)  dan zou je het grijze en blauwe draadje samen in het middelste contact kunnen doen en rood en geel samen in één van de buitenste contacten. 

Als je het Duitse precies andersom aan wil laten gaan, dan de draadjes (rood en grijs) omdraaien of aan de andere kant aansluiten.

Ik kan uiteraard alleen theoretisch tewerk gaan, het testen is aan jou.   Kapot kan er niks.