Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Verzwaring NS 1500 van Elotrains

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door JoopSpoort, 26 november 2023 19:21

Vorige topic - Volgende topic

NS 1607

Ben, waar schrijf ik dat het probleem niet bestaat.
Ik schrijf alleen dat ik het vreemd vind.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Ben

Mag hoor, alle meningen tellen. Maar het lost niets op. ;)

Henk Veenstra

Citaat van: Ben op 27 november 2023 12:55
Ja bandjes en lood. Maar vooral ook even naar de oplegging van de draaistellen kijken, die is links en rechts verschillend, ik heb bijvoorbeeld de ringetjes weggehaald. Karst heeft er ook iets over geschreven destijds maar de zoekfunctie geeft wederom timeout. In ieder geval rijdt mijn exemplaar al jaren prima.

Gr, Ben.

Ben,
Ik vraag mij af hoe je dat lood erin hebt gedaan.Kan toch niet rechtstreeks op het cardanas gedeelte van het draaistel gelegd worden?

mvg Henk

Ben

Nee niet op het draaistel Henk, het lood rust op het chassis. Paar plakjes zodat de kap er nog op kan en vastgezet met een stukje tape.

Henk Veenstra

Ok, Ben.
Ga het zo ook doen.

Mvg Henk

JoopSpoort

Dit alles laat toch maar weer de waarde van een forum zien. Een simpele vraag over het verzwaren van een lok en een reeks antwoorden waar je wat mee kunt.   (y)
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Henk Veenstra

Heb de Elotrains Elok 1501 nu verzwaard aan beide kanten met wat plakjes lood.Ook de ASB tjes vervangen en gelijk de assen aan de voorkant van de lok gezet.
Nu komt ie een helling van 2,8 % met 4 icr rijtuigen fluitend naar boven op over een lengte van 5 en een halve meter.

mvg Henk