Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Met de trein van Mol (B) naar Palermo....

in Grootspoor

Gestart door BrightonBelle, 19 november 2023 12:52

Vorige topic - Volgende topic

BrightonBelle

Je moet maar durven!
Deze is iig niet achter de betaalmuur, aardig om te lezen en de problemen onderweg vond ik meevallen (y)
https://m.gva.be/cnt/dmf20231114_94467386?utm_campaign=seeding&utm_content=article&utm_medium=social&utm_source=gva&utm_term=facebook

Grtz Gerard

Hans van de Burgt

@Gerard,

Wat een horror verhaal. Maar de man vertelt het wel erg leuk. Tja, zo gaan mensen niet met de trein reizen. Volgens mij is de enige prettige manier een gecharterde trein. Hier instappen, ginds uitstappen. Al zal dat de enorme vertragingen niet kunnen voorkomen. Maar zolang "overstappen" zo waardeloos gaat, wordt het niks. En iets veranderen? Ik ben bang dat de olie-lobby nog overal veel te veel in de melk te brokkelen heeft. Simpel een trein van Eindhoven naar Aken is al niet mogelijk. Maar ik weet nu dat de "wereldreis" begint in Mol. Dat is niet zo ver met de auto. 😀

Gr, Hans

BrightonBelle

Nog wel paar losse draadjes wat mij betreft; ik was wel benieuwd hoe ze dat (prijstechnisch?) opgelost hebben met een totaal andere route van Parijs naar Milaan. Het klinkt verrassend flexibel van die Fransen???
Verder geheel met je eens. Ik ben vrijdag naar theater in Breda geweest en heb gezien mijn recente ervaringen met de Benelux boemel serieus overwogen maar de auto te pakken. Moest er uiteraard op tijd zijn en met de laatste trein terug ::)
Het ging dit keer goed, maar als je idd al twijfelt over dat ene stukje over een (1) grens....

Grtz Gerard

grossraumwagen

De trein rijdt volgens de site van ICN1963, en ook volgens de beschrijving, via Genua. Dat blijkt niet uit het kaartje.

En 'traccia dieci' is spoor 19?

grossraumwagen

Dacht ik ook, maar op het scherm op het perron staat 19...