Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

TRIX E 186 NS rijdt niet analoog

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door luukui, 15 november 2023 15:39

Vorige topic - Volgende topic

luukui

Ik ben een nitwit op het gebied van digitaal rijden.
Tot op de dag van vandaag ben ik hoofdzakelijk een verzamelaar (vitrine werk) van rollend H0 NS-materiaal en koop zowel analoge als digitale DCC modellen.
Deze week heb ik op marktplaats een Trix E-186 nr. 22164 op de kop getikt (niet te hard ;-) ), dit is dus een digitale uitvoering.
Nou was/ben ik in de veronderstelling dat digitale treinen van Trix ook analoog kunnen rijden, de andere digitale TRIX treinen uit mijn verzameling doen dat namelijk wel .
Is het mogelijk dat genoemde trein zo is ingesteld/geprogrammeerd dat deze niet analoog kan rijden? Of heb ik een 'kat in de zak' gekocht?
De verkoper heeft nog aangegeven dat adres van de loc is ingesteld op 65 .

Opmerking: Ik ben nog niet in het bezit van een digitale centrale, dus kan ik (volgens mij) ook niets resetten, als iemand in de buurt van Breda/Tilburg me hierbij van dienst zou kunnen zijn, zou ik dat zeer waarderen.

Klaas Zondervan

De meeste decoders kunnen ook analoog rijden. Maar die optie kun je uitzetten en dat is bij jouw loc waarschijnlijk gebeurd. Om het zeker te weten en om het weer aan te zetten zal je toch een centrale nodig hebben.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel