Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Treinongeval Ardooie

in Grootspoor

Gestart door Falcon10, 14 november 2023 21:24

Vorige topic - Volgende topic

Falcon10

mDDM

Het lijkt erop dat de chauffeur nog doorrijdt terwijl de rode lichten al knipperen.

prutser

Hij stopt netjes voor de slagboom maar heeft blijkbaar niet door dat hij midden op een spoorwegovergang staat totdat een man aan komt lopen en hem naar achteren wijst. De vrachtwagen begint dan pas terug te rijden maar dat is te laat.

iarnrod

2è keer op amper een half jaar tijd op die plek.
De sterk gehavende MS Break is ondertussen in 2 delen weggebracht.
Er is nog enkele dagen werk aan de infra.
De treinen rijden momenteel nog altijd om via Lichtervelde-Kortrijk-Deinze (= ca. 20 min extra reistijd)
Er is nog altijd een vervangende busdienst Lichtervelde-Tielt-Deinze met op de uren van de P-treinen een extra stop aan de halte Aarsele.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Ronald Halma

Dat die man blijft zitten... onwel geworden misschien?

Arjan6511

Onwel worden wordt de laatste jaren steeds meer en vaker genoemd als mogelijke oorzaak bij ongevallen, en met name op social media.... vind het nog steeds bijzonder.
(en om te voorkomen dat dit een bepaalde richting uit gaat: Ook in de jaren VOOR corona al.)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Klaas Zondervan

Als hij onwel is geworden, dan is het wel bijzonder dat het precies op de overweg gebeurt.

Op de video is vlak voor de botsing te zien dat hij aan de linkerkant va de weg staat, waarschijnlijk om de bocht te kunnen maken. Hij staat met zijn neus tegen de slagboom en de andere slagboom is geland op de laadbak.
Misschien dacht hij dat hij nog voor de overweg stond.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Ronald Halma

Citaat van: Arjan6511 op 16 november 2023 16:42

(en om te voorkomen dat dit een bepaalde richting uit gaat:)

Dat was zeker NIET mijn bedoeling  ;) .... puur zoals ik naar die video zat te kijken.... of de man is verstijfd geweest van schrik? Wie zal het zeggen. Ik hoop oprecht dat hij er bovenop komt.

Besselspoor

Persoonlijk denk ik dat veel situaties waar onwelwording genoemd wordt, afleiding een betere benaming zou zijn geweest. Navigatie- of andere schermen etc.
Maar dat verklaart dit specificieke ongeval ook niet echt.
RETROBAHN A.G.

bellejt

verkeerd beoordeeld of mss sloeg de motor wel af en heeft hij die proberen te herstarten ? Kan er van meespreken want heb een bestuurder uit zijn auto gehaald net voor de trein die ondersteboven gooide.
Greetings,salutations,groetjes,

Thom

Citaat van: Besselspoor op 16 november 2023 16:49
Persoonlijk denk ik dat veel situaties waar onwelwording genoemd wordt, afleiding een betere benaming zou zijn geweest. Navigatie- of andere schermen etc.
Maar dat verklaart dit specificieke ongeval ook niet echt.
Een onwel wording heeft een medische oorzaak, en dat niet zomaar zo benoemd.