Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Alle blokken bezet, 1 lok op de baan.

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door zuyderduyn, 6 november 2023 21:06

Vorige topic - Volgende topic

zuyderduyn

Dus even voor de goede orde. Op de plaats van de XpressnetLi komt deze module (dus 1 op 1 vervangen), doet hetzelfde en ik heb er dan 16 terugmeldcontacten bij?
Gr Hans

bask185

Citeerhoe sluit ik de laptop/pc aan die Yamork module?
Via de z21. De terugmelder sluit je met een rj12 kabel aan op de z21. De z21 sluit je op je computer aan met een Ethernet kabel. Meestal via een router maar direct kan ook. De Maus sluit je ook aan op de z21

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Remunj

Citaat van: zuyderduyn op  7 november 2023 17:30
Dus even voor de goede orde. Op de plaats van de XpressnetLi komt deze module (dus 1 op 1 vervangen), doet hetzelfde en ik heb er dan 16 terugmeldcontacten bij?
Gr Hans
Nee.
De YaMoRC module is een bezetmelder. Dat is geen vervanger voor de XpressnetLi. Die laatste is een interface. En dat is echt wat anders dan een bezetmelder.

Maar heb je nu al contact gehad met Wim Ros om te zien of daar het probleem in zit?
Want ik heb toch echt sterk het vermoeden dat jouw probleem in de interface zit.
En dat kan Wim voor je uitzoeken en misschien ook oplossen.
Gr.
Eric

Montanbahn

Citaat van: rjr op  7 november 2023 09:41
...Wat ik soms zie bij zaagsnedes in de rails is dat de railstaaf verschuift en weer tegen elkaar is gekomen. Maar zou wel heel extreem zijn als ze allemaal weer aan elkaar zitten.....

In dit geval vast niet aan de orde vanwege de soort melding (alles of niets) maar juist om deze reden doe ik ALTIJD een isolatie raillas (of indien achteraf doorgezaagd) een stukje kunststof ertussen. De ook wel geroemde houtlijm methode (druppel ertussen) is ook niet altijd succesvol gebleken.

O ja, en waarom doe ik dat?  Iets met schade en schande ect.  ::)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Bierwagen

Hoi:
Ik heb ook een dergelijk probleem gehad en na alle goedbedoelde adviezen toch maar contact met Wim Ros opgenomen. Dat laatste heeft nu geen zin meer. Jammer genoeg is Wim totaal uit zicht verdwenen, althans op dit treintjes gebied.
Op de bekende "Wim" wijze kreeg ik eerst te horen, waarom dat ik niet meteen naar hem was toegekomen om daarna in een paar woorden de vinger op de zere plek te leggen en mij METEEN uit de brand te helpen. Ik citeer, maar zal niet het gehele typische Wim bericht weergeven.

" De interface is defect, en is simpel te herstellen door de PIC 16F648 te vervangen. Deze zal ik je opsturen kun je die zelf even omsteken.

Dit probleem is binnen het uur opgelost".

Wim had eigenlijk heel vaak ( Altijd ) gelijk. Nog steeds jammer...

Mijn interface was en is weer tip/top De PIC 16F648 kost maar een paar centen.
succes
Bierwagen

Jelmer

Bierwagen,

Weet niet wanneer dit speelde dat je dit schrijft, maar kan volledig bij je aansluiten dat contact opnemen met Wim nog steeds een advies is om te doen als je het materiaal bij hem hebt gekocht.

Wim heeft me dit voorjaar nog uitstekend geholpen.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Bierwagen

Beste Jelmer:
Dat is prachtig. Ik had Wim dit voorjaar / zomer nog een berichtje gestuurd met een vraagje en daar heb ik geen antwoord meer op gehad. Kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben en kan mijn conclusie iets te voorbarig zijn.
Groet
Bierwagen

zuyderduyn

Beste Lezers,

Ik kan jullie advies omtrent Wim en zijn hulp bevestigen. Hij stuurt mij idd een nieuwe PIC16F648 op. Is dit gewoon even XpressnetLi open maken, en oude eruit schroeven en nieuwe erin?

En Wim stuurt hem nu op, maar mocht ik nog een keer iets dergelijks hebben kan ik deze ook gewoon buiten Wim om kopen? Het is niet een specifieke voor de Xpressnetli ?
Als ik dit googel staan ze namelijk gewoon te koop.

Bedankt, gr Hans

Klaas Zondervan

Die dingen zijn inderdaad bij elektronicawinkels te koop, maar die zijn leeg. Een PIC is een soort minicomputer in één chip. Daar moet nog een programma in. Wat Wim je gaat sturen is voorzien van dat programma, en die je op internet vind hebben dat programma niet.

Het is geen kwestie van schroeven, maar er uit trekken en de nieuwe er in steken. Dat moet heel omzichtig gebeuren, anders heb je kans dat je pootjes krom drukt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

ruudns

...en let op dat je hem er goed om inzet ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

zuyderduyn

Opgelost mensen dankzij de nieuwe PIC van Wim en dankzij de hulp van phdirk.
Bedankt allemaal!
Groeten Hans

Ronald Halma

phdirk

Hi All,

Wim had ook nog een IC voor mijn defecte servodecoder meegestuurd. Die doet het nu ook weer probleemloos. Wim stuurde er zelfs twee, zodat Hans en ik er ook nog één op reserve hebben. Nog steeds topservice van Wim.
Met beste groeten,

Dirk Meijer