Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Gespot bij de Open Dagen van Schiespoor: De Punxsutawney Transit Company (0n30)

in Trams en smalspoor

Gestart door MacArthur, 23 oktober 2023 12:56

Vorige topic - Volgende topic

MacArthur

Afgelopen zondag bij de Open Dagen van Schiespoor (jawel: Schiedam) stond een leuk klein trambaantje in 0n30 een beetje onopvallend in de zaal: De Punxsutawney Transit Company & Groundhogday, uitgevoerd in 0n30, een ovaaltje op een oppervlak van 110 x 80 cm. Leuke scenes, prachtig materieel en een mooi gemaakte bovenleiding, plus op verzoek de song van Groundhogday.. M'n middag kon niet meer stuk. Alleen ben ik vergeten de bouwers te noteren, wie o wie ?

MacArthur

De enige echte Groundhog Phil, die het weer kan voorspellen...  ;D

Marc tramt

De baan is gebouwd door René Hoppel, wellicht ook bekend van zijn vorige baan: De Kreekse Tramdienst.
Meer te vinden op zijn eigen site: Tramdepot.nl
No dress rehearsel, this is our life.

MacArthur

Citaat van: Marc tramt op 23 oktober 2023 13:39
De baan is gebouwd door René Hoppel, wellicht ook bekend van zijn vorige baan: De Kreekse Tramdienst.

Bedankt, weer wat geleerd !

hrp

Stond het baantje misschien onopvallend in de zaal, vanaf de straat was het de blikvanger van de expo :)

Zie ook tramfototopic met paar foto's andere getoonde zaken. Tramdepot.nl geeft maar weinig info.  ;D
Groet,
      Ronald

MacArthur

Citaat van: hrp op 23 oktober 2023 14:23
Stond het baantje misschien onopvallend in de zaal, vanaf de straat was het de blikvanger van de expo :)

Zie ook tramfototopic met paar foto's andere getoonde zaken. Tramdepot.nl geeft maar weinig info.  ;D

Vanaf de straat was er maar weinig te zien op dat moment. De zon stond gistermiddag zo laag dat de etalage een en al spiegel was.
En in de zaal viel het mij niet echt op, er stond iets groots naast, een pilaar ofzo.
Overigens was het wel de mooiste baan die er getoond werd, de vaste banen konden mij niet zo bekoren.

De chill hoek is wel aanbevelingswaardig voor modelspoorverenigingen, zo luxe heb ik het het nog niet eerder meegemaakt. Beenruimte, koffie & gevulde koek en uitzicht op een geautomatiseerd Lego-baantje  :laugh:

hrp

Gister dus ook lekker druk. ;D
Zaterdag hoorde ik een van de gastheren mopperen dat hij zondag niet kwam;  hij was vandaag al voor de kat zijn viool gekomen.
Goede middag, welkom bij Schiespoor :police:

De chillhoek hoort natuurlijk bij het buurthuisgebeuren waar de club in twee ruimtes banen bouwt..

Die tram bovenleiding was overigens van elastiek. :)
Groet,
      Ronald

hrp

Citaat van: Marc tramt op 23 oktober 2023 13:39
Apart, met die link kom je op andere versie vd site dan wanneer je zoekt naar Kreekse Tramdienst. :)
Groet,
      Ronald