Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk)

in Mediatheek

Gestart door Eelco Storm, 2 oktober 2023 11:30

Vorige topic - Volgende topic

Eelco Storm

Na 18 jaar verschijnt eind november van dit jaar de nieuwste druk van 'de Waldorp', de Nederlandse stoombijbel:

"De Nederlandse stoomlocomotieven", verwachte verschijningsdatum 23 november. Deze editie gaat zeer de moeite waard zijn. Meer zeg ik niet  ;D

Eelco

spoorzeven

Alle edities vanaf 1946 heb ik (eentje met de handtekening van de heer Waldorp), dus ik vrees dat deze 'moet' worden toegevoegd...
Die voorplaat ken ik trouwens van (heel) vroeger.
Groet, Frank

Rob Ellerman

Daar zijn beide heren een enorme tijd mee bezig geweest. Het is gebaseerd op de eerder verschenen boeken van de heer Waldorp waarmee hij de basis legde voor de geschiedschrijving van de stoomlocomotieven in Nederland.

Ik hoop dat dit boek een wat betere indeling dan de vorige uitgave (18 jaar geleden) krijgt zodat gegevens wat makkelijker terug te vinden zijn. Welke uitgever heeft de eer om deze editie het levenslicht te laten zien?

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Eelco Storm

Ik verwacht weer bij De Alk. En ik verwacht ook dat de indeling van de vorige druk gehandhaaft blijft. Maar ik zal het eens vragen.

FritsT

Eelco Storm

Eelco Storm

Verschijningsdatum is aangepast, wordt nu rond 31 januari.

Rob Ellerman

Weet je al iets meer over indeling etc? Een veelgehoord commentaar bij de vorige uitgave was het ontbreken van tekeningen...

Rob

Eelco Storm

Nee, ik heb sinds oktober niet gemaild met de heer Statius Muller, als ik er aan toe kom zal ik er een mailtje aan wagen. Maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik geen grote wijzigingen in de opzet, meer in het fotomateriaal.

FritsT

datum van verschijnen.....

Citaat van: Eelco Storm op  2 oktober 2023 14:01
Iemand die er alles van weet  :)

en veranderingen in  de tekst natuurlijk.

Eelco Storm

Tsja, ik ging uit van de datum die Bertelsmann OnLine me gaf  ;)

prutser

Klopt het dat de verschijningsdatum is uitgesteld tot nader order?

Laat maar 31 januari zie ik nu, bij BOL staat er niets over vandaar.
Komt tie bijna gelijk met het 3500II boek

Stephan.

Rob Ellerman

Op de site van De Alk is er ook nog niets te vinden, ook geen aankondiging. Dus iedereen kan weer in de ruststand gaan.... ;D

erwinz

Beste,

Even zoeken op de site van De Alk en je komt uit bij de aanbieding 2023 en daar staat dat het boek eind januari 2024 gaat verschijnen.

Erwin