Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Roco WR4üe-28 met computernummers en DB-keks

in Grootspoor

Gestart door Benelux795, 12 september 2023 16:23

Vorige topic - Volgende topic

Benelux795

Heeft iemand de 74869 al in werkelijkheid gezien..? Een WR4üe-28 met computernummers en DB-keks

Hoop dat de photomontage niet het uiteindelijk model is: Flettner-Lüfter zijn al vroeg vervangen door Wendlerlüfter, bordessen op dak zijn ook al '53 verwijderd en op de uiteinden nog meer details die niet meer aanwezig waren in tp IV ... :( En belangrijkste vraag: heeft er echt een WR4üe-28 zo rondgereden..? Volgens mij zijn er maar een paar vooroorlogse Speisewagen in dat jasje gehesen en twijfel of de WR4üe-28 daarbij zat.. Foto's 1:1 zijn welkom :)

PS zie net dat tie pas voor Q1 '24 is aangekondigd...
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Arjan6511

Heb je nog even tijd Roco je constateringen te mailen  (y)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Benelux795

Wellicht inderdaad een poging wagen om ze in de goeie richting duwen...  ;)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Quinzeedied

Voor dit soort vragen is schlafwagen.net altijd een goede bron, maar daar staan helaas geen foto's uit tijdperk 4a.

Benelux795

Waar denk je dat ik de info vandaan heb..  :angel: alleen dus geen foto's uit tp IV.

Van de WR4üe-28 dacht ik ergens ooit een foto gezien te hebben met een computernummer onder het DSG logo; in dit jasje is mij alleen de ex-Rheingold WR4üe-29/51 bekend.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Quinzeedied

Benelux795

Dat is de genoemde ex-Rheingold WR4üe-29/51; aangezien die origineel uit '29 is lijkt Gruppe 35 mij onwaarschijnlijk...? Nog los van de vraag of het een Einheitsbauart is..? 

PS volgens mij is dit dezelfde: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3227189,3227562
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Falkenberg

Dat is wel zeker een 35er. Zeker geen Rheingold, ramen, deuren, daken en onderstel zijn anders. Hier is wel een 28/29er in tp4 https://www.tapatalk.com/groups/germanrailfr/brawa-schnellzugwagen-wrue-e-151-der-db-t9580.html

Benelux795

Citaat van: Falkenberg op 12 september 2023 21:40
Dat is wel zeker een 35er. Zeker geen Rheingold, ramen, deuren, daken en onderstel zijn anders.

Zit te slapen, excuus; rijtuig op foto's is een WR4üe-35, dus inderdaad Gruppe 35.
En dank voor de links, gaaf! En ik vermoed dat Roco die WRüge 151 gaat maken, maar dan klopt de raamindeling niet... Afwachten.

S toevallig niet bekend met de foto van een WR4üe-28 met computernummer onder het DSG logo?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Falkenberg

De kans daarop is klein. 1966 deed de DSG de Speisewagen van de hand, dus was het daarna DB

Quinzeedied

Met de foto op Tapatalk klopt de raamindeling in ieder geval gewoon (zal aan het nieuwe nummer te zien wellicht de voormalige 1082 zijn, dus 3e bouwserie, waar Roco de 2e bouwserie heeft uitgebracht)

DSG in combinatie met computernummer kwam wel voor bij in ieder geval gruppe 35:

van: https://www.tapatalk.com/groups/germanrailfr/gallery-of-classic-db-coaches-blue-green-red-tee-t5909.html
Aan de moderne klaptreden bij de wagen links te zien, is deze foto pas ruim na 1966 genomen, ook de snelheidsaanduiding naast het RIC raster is iets wat volgens mij pas later kwam

Benelux795

Citaat van: Falkenberg op 12 september 2023 22:20
De kans daarop is klein. 1966 deed de DSG de Speisewagen van de hand, dus was het daarna DB

Maar dat betekent niet dat alle DSG logo's plotsklaps verdwenen; zie ook de foto van quinzeedied....

Citaat van: Quinzeedied op 12 september 2023 22:21
Met de foto op Tapatalk klopt de raamindeling in ieder geval gewoon...

Inderdaad..    :) alleen staat tie wel op minden-deutz; zou n leuk detail zijn.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Falkenberg

Die foto is zeer interessant. Je kunt zien dat het 160 blok recent is aangebracht en daarbij ook het UIC nummer moest worden aangepast. Creatief wishful thinking lijk ik een 3 als controlenummer te kunnen herkennen. Dat zou dan om de 1090 gaan die tot 1982 in dienst is gebleven, veel langer dan andere 35ers

odaoda

Overzicht WR van de Mitropa en DSG met oud en UIC-nummer. Betreft alleen 28' en 35'ers.