Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje

in Grootspoor

Gestart door Daan!, 16 september 2023 16:37

Vorige topic - Volgende topic

Olaf

Meer NS in spoor 1!

Ascona

Samen met de icm en icr voor mij het laatste mooie NS materieel. Vanaf de IRM is het mij te modern.  Wordt er eigenlijk een loc 1700 bewaard? Aangezien een 1600 uiterlijk nagenoeg identiek is
Groetjes Patrick

JeroenM.

Het Spoorwegmuseum heeft al een locomotief. Loc 1768 is opgenomen in de collectie van het Spoorwegmuseum.
Mvg Jeroen

JoopSpoort

Citaat van: Ferdinand Bogman op 20 september 2023 21:34
Een wasbeurt is niet inbegrepen bij een grote revisie?
En daarna naar de spuitcabine voor een fris kleurtje. Er zijn heel wat locs en treinstellen met sleetse kleuren bij NS.  >:(
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

R v/d Hoven

Leeg mat voor een Lourdes-trein wordt vanaf Amsterdam via Hilversum naar Den Bosch aangevoerd en passeert Utrecht Lak op 24 augustus 2004:

Voordeeltje van het werken aan oude treinen voor de Stibans op de Watergraafsmeer is dat je ook eens rond kunt kijken (onder begeleiding) in je pauze. 1778 met leeg mat City Night Line op 23 mei 2005:

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Duoblock

Het valt mij op dat de lage nrs. (bijv. 1708 en 1709) bij indienststelling de ruitenwissers in de parkeerstand naar binnen hebben staan.
Daarna zie ik ze eigenlijk alleen maar in de parkeerstand naar de buitenzijde staan, wat uiteraard te maken moet hebben met de zichtlijnen vanuit de machinistpositie.

Weet iemand of de parkeerstand van de ruitenwissels bij serie 1600/1700/1800 instelbaar is?

Thom

Niet door de machinist, maar technisch gezien door de luchtleidingen op het pneumatisch bedieningsblok van de ruitenwisser om te wisselen kan het wel :)

Blausee-Mitholz

Heb mijn digitale archief even snel doorgelopen.
Wat mooie en of tijd bepalende opnamen.

Dordrecht zuid.

t Harde met ik meen een trein naar Lourdes

t'Harde in de winter.

1722 passeert de oude en nieuwe IJsselbrug bij Zwolle.

Omgeleide Int Berlijn via Zwolle richting Amersfoort passeert de IJsselbrug bij Zwolle.

Geduwde stam bij Harculo richting Zwolle.

Getrokken stam tussen zwolle en Wijhe.

Mvg, Johan

Mitchell

Citaat van: Olaf op 20 september 2023 20:56

Hoe zit dat met die deuren, zijn dit nieuwe deuren?
Vanwaar dat het geel anders is?

Olaf

De deuren werden ook gereviseerd en daarbij in- en uitwendig opnieuw gespoten.
Meer NS in spoor 1!

Mitchell

Ah vandaar, dus als ik het goed begrijp, gewoon dezelfde kleur geel, maar dan nog "vers van de pers".

Rsd1000

Schalkwijk, 30 mei 2020 | Een heel nest locomotieven uit de serie 1700 werd van Maastricht naar Amsterdam overgebracht.

Groetjes,

Arno

1200blauw

Onbekend gebleven 1700 met Berlijntrein heeft er de vaart goed in bij Assel ingraving, 28 mei 2016.

Rick

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

1200blauw