Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje

in Grootspoor

Gestart door Daan!, 16 september 2023 16:37

Vorige topic - Volgende topic

GerardvV

#30

NS 1728 met DD-AR,
Delft,
26 januari 2011.
[/url]
Lok 1776 met ICRm naar Den Haag bij uitzondering op spoor 3, op de achtergrond DDAR 7861 op spoor 1 voor inrijsein.
Delft,
20 mei 2011.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
173*hier
133* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Rick

Citaat van: Daan! op 17 september 2023 22:14
Waar is dit? Haarlem?
Rotterdam, ik zou ook niet weten welke plek in Haarlem er op lijkt.  :)

Vandaag was mijn derde poging om de ICB met 1700 te fotograferen, deze keer in Amsterdam CS en wel met succes:













een foto waarop de aankomende en vertrekkende trein naast elkaar rijden lukte net niet:



N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

defender

Toch jammer dat er weer een deel van m'n jeugd verdwijnt, destijds in Leidschendam-Voorburg nog onderhoud aan de motoren gepleegd van deze mooie locs. Ook al weer 26 jaar geleden ongeveer. En de opkomst van mddm meegemaakt, de nieuwe uit de fabriek werden bij ons in de werkplaats rijklaar gemaakt.

Mvg Koen

Willem1951

Ben eigenlijk geen treinenfotograaf, maar nadat ik in 2010 een digitale camera had gekocht, ben ik in Nederland toch wat meer treinen gaan fotograferen.
Wat foto's van de 1700-den.


Bij Rijssen in de richting van Holten op 10 maart 2014 (loc 1740).


Bij 's-Hertogenbosch de 1757 en 1770 op 6 juni 2014.


Op 15 december 2015 de 1743 bij Holten.


De 1764 bij Oosterbeek op 6 november 2016.


Op 8 november 2016 de 1764 tussen Ede-Wageningen en Wolfheze.


De 1744 tussen Rijssen en Holten op 16 maart  2017.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

1200blauw

Citaat van: Willem1951 op 18 september 2023 21:22

Bij Rijssen in de richting van Holten op 10 maart 2014 (loc 1740).

De eerste klap is een daalder waard Wim! Wat een superfraaie foto is dit! Inlijsten en aan de muur ermee  (y)

JoopSpoort

Citaat van: GerardvV op 18 september 2023 17:39
NS 1765 met IC143 naar Berlijn Ostbahnhof,
Holten,
14 november 2022.
Is Prorail vergeten de hekken te plaatsen?  :police:
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Bahn-AG

Citaat van: defender op 18 september 2023 20:15
Toch jammer dat er weer een deel van m'n jeugd verdwijnt
Toch grappig. Ikzelf had geeneens weet van het bestaan van een serie 1700 tot pakweg het jaar 2000.
Pas toen viel het me op dat er 17XX op stond en ging ik er gewoon van uit dat er meer dan 100 exemplaren van de serie 1600 waren. :-[

Bart

JoopSpoort

Hengelo 3 febr 2017, wachtend op nieuwe inzet voor de sprinter Almelo-Apeldoorn. In Almelo stonden ze vaak in de weg, dus maar even parkeren in Hengelo. Reizigers meenemen mocht niet, want valse concurrentie. Andersom mag kennelijk wel (Arriva Groningen-Schiphol).



Apeldoorn 3 febr 2017







Hartelijke groet,
Joop ter Laak

JoopSpoort

Citaat van: Bahn-AG op 18 september 2023 22:07
Toch grappig. Ikzelf had geeneens weet van het bestaan van een serie 1700 tot pakweg het jaar 2000.
Pas toen viel het me op dat er 17XX op stond en ging ik er gewoon van uit dat er meer dan 100 exemplaren van de serie 1600 waren. :-[

Bart
Met het oog op het uiterlijk is dat heel voorstelbaar. Technisch gezien waren er wel verschillen, vooral de duidelijk hoorbare compressor van de 1600/1800 joeg menig argeloze reiziger op een idyllisch stationnetje met voortkabbelende beekjes en fluitende vogeltjes de stuipen op het lijf.  ;)
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Duikeend

ik heb helaas geen enkele foto van een 1700. maar kwam toevallig dit filmpje tegen op zoek naar autotrein informatie.
dus ik deel hem hier toch maar want hij is leuk en begint met de 1700'en.
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Forever Rocofan

@ Bahn-AG,

Bart, ik had hetzelfde. Ik dacht ook dat er meer 1600 locs op de baan waren gekomen en dat er doorgenummerd was. Had geen idee van de verschillen tussen 1600 en 1700. En toen gingen er ook 1600's met een 1800 nummer rijden om het nog verwarrender te maken  ;D

Vriendelijke groet Ruud B
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Menno

Citaat van: JoopSpoort op 16 september 2023 19:08
Hieronder een foto van twee NS1736 en 1737 in combinatie met DD-AR in Zwolle (8 nov 2018 - 18:09) Toentertijd gefotografeerd doordat het twee opeenvolgende loknummers waren. Feitelijk net zo toevallig als twee niet opeenvolgende, maar toch. 
Och, toevallig, het was hier dagelijkse praktijk op 'mijn' lijn ;) Twee opeenvolgende nummers is wel best een unicum natuurlijk, die kans heb je niet vaak.
Citaat van: JoopSpoort op 16 september 2023 19:08
Overigens hoe hebben ze het aangedurfd deze rijdende DD-AR pijnbanken te gebruiken voor de argeloze reiziger. Een hele trein met billenknijpers, uitgezonderd hier en daar een wijdbeense aso of iemand die ook zijn/haar tas een plek wilde geven op een schaarse zitplek in de spits.
Ik vond ze anders niet verkeerd zitten. Het meeste moderne spul zit slechter dan al het (onverbouwde) spul uit de jaren '70 en '80.

Van het weekend stoof er nog een voorbij met de IC naar Berlijn. Ik was met een vriendin in Baarn wezen wandelen en we gingen lunchen bij De Generaal. Zij weet sindsdien dat er spoorwegovergangen zijn die vaker dicht dan open zijn ;)

Ik heb er de laatste jaren verbazingwekkend weinig foto's van (opzich niet zo raar, ze zijn nu al enkele jaren verdreven van Zaandam - Enkhuizen en volgens mij kwam er in coronatijd een einde aan hun extra spits-inzet).

De meest recente foto die ik zo snel vond:
Lok 1770 duikt vroeg in de ochtend van 29 maart 2019 de mist weer in bij Oostzaan na een korte openbaring bij de overweg in het Wormerpad.

Willem1951

Hallo,



Mijn eerste twee dia's  van een 1700 maakte ik op 14 en 20 maart 1993.
Ik heb ze al eens laten zien in het draadje 25 jaar geleden.


Op 7 april 2010 was het bovengrondse station Delft nog redelijk intact (loc 1761).


Duwende loc 1745 bij Delft Zuid in de buurt op 22 december 2010.


Tussen Baarn en Amersfoort op 2 april 2013 (loc 1747).


Enkelspoor bij Ravenstein op 30 augustus 2016 met loc 1734.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Olaf

In tegenstelling tot wat nogal eens beweerd wordt in de hobbywereld, hebben de 1700'en weldegelijk een grote revisie gehad. Medio jaren '00 kregen alle 80 1700'en (de 1735 was al gesloopt) een LT1-revisie in Tilburg. De 1723 was de laatste en werd voor die gelegenheid versierd in de stelplaats van Tilburg:



Een paar weken later is het sleutelwerk klaar en staat de loc samen met de 1823 buiten te wachten op de vele beproevingen:


 
Meer NS in spoor 1!

Ferdinand Bogman

Een wasbeurt is niet inbegrepen bij een grote revisie?
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf