Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Vraag mbt goederentreinen fotograferen

in Grootspoor

Gestart door hette, 22 augustus 2023 21:42

Vorige topic - Volgende topic

hette

Hallo,

Ik durf het bijna niet te vragen maar ik wou graag aankomende week of deze week nog naar Zwolle met de trein om goederentreinen te fotograferen maar komen deze er in dezelfde hoeveelheid langs als bij Holten en of komen die überhaupt wel langs Zwolle? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Hette Kloosterman

timtrein

Dinsdag- en zaterdagmiddag de dolimetrein, als 'ie rijdt, planmatig rond 15.30 door Zwolle richting Onnen. Woensdag- en zondagmorgen terug (rond 10.00/10.30 weer door Zwolle meen ik).
Ma-di-do-vr de aan- afvoertreinen van Bad Bentheim naar Onnen en terug. Tijden aldus Op de Rails: Zwolle West Overloop 14.34/15.26 (do 14.04/.26) (naar On) en 19.36/.58 (naar Bh).

Blausee-Mitholz

Je hebt ook nog de 61030 en de 61300.
Tijden heb ik er niet van 61030 zag ik nog wel eens rond 15:00 uur door Putten komen richting Zwolle.
61300 rijdt savonds terug.

Mvg Johan

hette

Heren,

Dank jullie wel!! Hierbij is het voor mij dus wel een zekerheid om eens naar Zwolle te gaan een ochtend/middag, zover ik dus lees zou ik dus om de twee weken een andere dag wel kunnen gaan, ook echt super bedankt voor de tijden want qua tijden weet ik nog helemaal niks, dus dit is hele fijne informatie

jandcargo

het treinenpaar Onnen- KIjfhoek rijdt het komende ruime jaar niet via de veluwe of flevopolder. Hij rijdt onder een ander nummer Bentheim -deventer-zwolle kopmaken -onnen
Retour dezelfde route.
Tijden zijn erg wisselend.
vertrek bentheim is rond 12 uur en dan in de loop van dmidag aankomst Onnen.
van onnen naar bentheim is vertrek uit Onnen rond 18.15 en dan aankomst zwolle rond half 8. kopmaken en richting deventer.
Tijden nogal wisselend.
Meest betrouwbare tijd is Onnen-Zwolle met als mooiste fotopunt de overgang herfterlaan in zwolle.(rond 19.25)
helaas zag ik deze trein vorige week 2 uur te vroeg.
verder rijdt idd de dolime en evt wat dienstvervoer.
Kijk op mijn website www.blokpost9.nl voor plaatjes van de locatie.

succes jandcargo

jandcargo

alvast een voorproefje uit 2017

succes jandcargo

Blausee-Mitholz

Mooi Jan Herfte   8)
Heb ik ook nog een paar mooie platen van.

Mvg Johan

hette

Iedereen heel erg bedankt!! Mochten er hier trouwens mensen zijn die interesse hebben ik heb nog een maillijst voor goederentreinen en bijzondere passagiers treinen lijkt me leuk om ook met mensen uit de treinen wereld foto's uit te wisselen, wie interesse heeft stuurt maar een pbtje met zijn email adres dan voeg ik hem toe!

hette

Citaat van: jandcargo op 23 augustus 2023 12:08

alvast een voorproefje uit 2017

succes jandcargo

Jan super bedankt!! De MaK 6400 staat nu al een poosje op mijn lijstje om te fotograferen, ook een beetje omdat MaK ook scheepsmotoren maakt(te) met een heel mooi geluid maar ook omdat het gewoon een mooie stoere loc is.

groeten van,
Hette

V200-G2000

Deze trein wordt al een poosje door een eloc 189 gereden.

Thom

Citaat van: hette op 23 augustus 2023 13:13
Jan super bedankt!! De MaK 6400 staat nu al een poosje op mijn lijstje om te fotograferen, ook een beetje omdat MaK ook scheepsmotoren maakt(te) met een heel mooi geluid maar ook omdat het gewoon een mooie stoere loc is.

groeten van,
Hette
Detail is alleen dat MaK de motoren voor de 6400'en niet zelfs fabriceerde, maar dat het motoren van MTU zijn.

hette

hette

Citaat van: Thom op 23 augustus 2023 23:07
Detail is alleen dat MaK de motoren voor de 6400'en niet zelfs fabriceerde, maar dat het motoren van MTU zijn.

Maar als ik het me goed herinner maakt MTU ook scheepsmotoren!! Ik dacht dat die nieuwe boten van Doeksen ook MTU motoren hadden? Sorry voor het boten gel-l, maar het kwam mij bekend voor dus ik dacht misschien interessant!

Thom

Ja, het is natuurlijk ook een beetje de vraag, wat maakt iets een scheepsmotor?
Uiteindelijk is elke motor die je in een schip lepelt natuurlijk een scheeps motor ;)

De truc is eigenlijk dat Lokomotieven die ook echt wel wat vermogen moeten hebben al snel in een zelfde vermogensspectrum terecht komen als van een redelijk binnenvaart schip :)

hette

Dat is helemaal waar Thom! Je hebt gelijk, maar MaK bouwt ook 'scheepsmotoren' tot de 10.000pk, maar wat betreft binnenvaartschepen heb je gelijk want de meeste zitten dacht ik net als een 6400 rond de 1000/1100 pk en je hebt zelfs zee-rivierschepen die ook rond dat vermogen zitten, sommige zelfs nog minder , de grootste motor die ik ben tegengekomen was op een voormalig zeecontainerschip van Spaansen die ze in 2018 om hebben gebouwd tot baggerschip, die had zo'n MaK! Zover ik het mij kan herrineren dan, ik heb er nog wel een foto van!