Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Sleper vervanger van een Fleischmann Lint voor 3rail syntus.nl

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door baureihe24, 6 augustus 2023 14:30

Vorige topic - Volgende topic

baureihe24

Treinstel (Fleischmann Lint twee delig Syntus schildering en geschikt voor marklin 3rail te leen gegeven. Iemand duwde het stel over een wissel heen en toen schoot een deel van de sleper los. Hij probeerde die weer op zijn plek te krijgen, maar die is nu dus verbogen en wil ik vervangen. Ik weet niet welk artikelnummer ik moet bestellen en ik vermoed dat het vervangen simpel is, want ik zie een soort bruin kunststof schroefje zitten.
Bij voorbaat dank
Wim

Remunj

Zit er geen onderdelenblad bij?
Of anders even op de Fleischmann site zoeken op het artikelnummer en daar de onderdelenlijst downloaden.
Gr.
Eric

Te 2/2

Als je het catalogusnummer hebt, zoekt het een stuk makkelijker. Voor jezelf, en voor ons.

Neem b.v. Fleischmann 74420 (syntus, 2007).

Als je zoekt op Fleischmann LINT, dan vind je b.v. dit draadje: Fleischmann Lint (2007).
Op de laatste pagina van dat draadje vind je de Ersatzlijst van Fleischmann 4423 syntus (2007)
Beide lijsten zijn van een DC-model. Maar jij hebt een AC-model.

Neem een andere Lint (AC):Fleischmann 392173 Lint 41 (2018).
Treinstel met Fleischmann artikelcode 392173 heeft een sleper met schroef (art. nummer 70900008).
De sleper zelf, SKI-SCHLEIFER F.71420 (o.Abb), heeft artikelnummer 0069202.

Hoe vond ik deze lijst met dit schroef-nummer?
Kijk op in de meest rechtse kolom staan bestanden van AC-modellen (op artikelcode van het model).
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail

Ben

Citaat van: baureihe24 op  6 augustus 2023 14:30

Ik weet niet welk artikelnummer ik moet bestellen en ik vermoed dat het vervangen simpel is, want ik zie een soort bruin kunststof schroefje zitten.

Het artikelnummer is Fleischmann 00692023 maar het zal niet meevallen die nog ergens te bestellen, bij de fabrikant niet meer te krijgen. Het vervangend artikelnummer is Roco 132921 die wel te leveren is bij je winkelier.

Gr, Ben.

baureihe24

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! :)

Ik denk dat ik toch maar naar mijn dealer ga, dan weet ik zeker dat het goed komt. Ik neem jullie adviezen en artikelnummers wel mee naar hem toe.
Groet Wim

eip

je kunt proberen om hem terug te buigen, zodat je er weer mee kunt rijden.   ;)

groeten eip.

stoombr38

Ik hen originele slepers liggen.Nieuw.
O.a voor de sprinter en plan V.
Ze lijken op de afbeelding van de afgebeelde onderdelen lijst.
Grt. Jo