Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Marklin 36639 Motor versleten

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door eip, 23 juli 2023 21:44

Vorige topic - Volgende topic

eip

Begin januari wilde ik met de locomotief 36639 gaan rijden maar hij deed niks meer, de verlichting en het geluid deden het wel. Dus ik heb hem naar de winkel gebracht voor reparatie, ik kon hem van de week ophalen, ze hadden er een nieuwe motor ingezet, gelukkig had ik nog garantie, dus dat koste me niks. Dit is wel vrij snel dat een motor kapot gaat lijkt mij. Hij had zo,n 230 uur gelopen. Wat is jullie ervaring met de middenmotor van de Marklin locomotieven. Ik hoor het graag.

Groeten eip.

Ben

Goedkope wegwerp motoren, zogenaamd onderhoudsvrij......  ;)

Gr, Ben.

Blausee-Mitholz

Ik zou er een mooie klokanker motor in zetten ben je in 1x van alle gezeur af.

Mvg Johan

zuylen

Is een Mabuchi-motor. Althans er zijn ook nog andere Chinese merken die die Mabuchi motoren goedkoper namaken. En daar wordt de kwaliteit niet beter op. Ik weet niet wat MArklin er in heeft gezet.

Klaas Zondervan

Citaat van: Ben op 24 juli 2023 06:32
Goedkope wegwerp motoren, zogenaamd onderhoudsvrij......  ;)
Onderhoudsvrij betekent niet: je hoeft er geen onderhoud aan te doen, maar: je kunt er geen onderhoud aan doen. Dus stuk of versleten betekent kliko.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

zuylen

Zo is het Klaas! Ik lees bij Engelse modelspoorfora dat er nogal wat klachten zijn over deze goedkope motortjes. Ze gaan nogal snel stuk. Gelukkig kun je ze gemakkelijk nabestellen. En kun je bij Alie Express ook nog goedkoop motortjes vinden.

Klaas Zondervan

Ik wist niet dat ze bij Märklin zulke goedkope flutmotortjes gebruiken. Die modellen zijn bepaald niet goedkoop dus voor dat bedrag hadden ze er ook wel een klokankermotor in kunnen  zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Martijn193

Nou, de 36xxx is het hobbysegment. Daar vind je deze motoren voornamelijk.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Ben

Citaat van: Blausee-Mitholz op 24 juli 2023 07:54

Ik zou er een mooie klokanker motor in zetten ben je in 1x van alle gezeur af.

Ik zou die rommel helemaal niet kopen, het zijn niet alleen de motoren die uitvallen maar ook de decoders.  ;D Maar als het toch moet zet je deze er in:

https://www.modeltreinexpress.nl/webshop2/article/2467930/Micromotor.EU%20HMT003C?