Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

wie heeft er ervaring met Lima treinstel SBB Astoro

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door W.Broere, 28 juni 2023 12:33

Vorige topic - Volgende topic

W.Broere

Beste modelspoorders
Wie heeft er ervaring met Lima treinstellen ?

Groet Wim Broere

Martijn193

Beetje brede vraag

Wat wil je precies weten?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

bask185

Ik bezit er eentje, een  analoge HST. Die kan volgens mij wel rijden, maar staat eigenlijk alleen in de vitrine mooi te wezen... voor een Lima  ;D.

Details en koppelingen zijn wat bulky en de flenzen zijn te groot voor mijn code 75 rails, maar daar betaal ik dan ook naar. Het was geen duur treinstel.

Is er iets speciaals wat je wilt weten? Heb je iets op het oog?

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

W.Broere

Hallo Martijn
Het gaat over een Zwitsers treinstel SBB Astoro Rabe
Cat no 1680

Groet Wim

W.Broere

Hallo Bas
Het gaat over een Zwitsers treinstel
Cat no i680
En ik heb code 100 rails dus daar zal het wel op passen.

Groet Wim

Martijn193

Prima, een redelijk nieuw ding dus.

Maar wat wil je ervan weten?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

W.Broere

Hallo Martijn.
Ik wilde graag weten of dat redelijk rijd,en of het geen probleem rijstellen zijn.
Ik bedoel eigenlijk of de kwaliteit van deze fabrikant het geld waard zijn?
En of het goed te doen is met Digitaal rijden.

Groet Wim

Ronald69

Grt, Ronald.

Menno

En wat kan de topicstarter precies met die link? Daar schiet niemand iets mee op, of er moeten ergens ervaringen van mensen te vinden zijn die ik niet zie.

@ W.Broere: Lima heeft een beetje een periode 'voor' en 'na': op een gegeven moment werd een flinke inhaalslag gemaakt wat betreft kwaliteit van de aandrijvingen en kreeg menig treinstel middenmotors met cardan-aandrijvingen in plaats van de oudere 'pannenkoek'motor.

Omdat iemand anders al zegt dat het een vrij nieuw ding is, zal het zo'n betere aandrijving bezitten en zit het met de stroomafname vaak ook wel goed.

Digitaal kunnen zelfs (met wat aanpassingen aan de stroomafname) de oudere modellen prima meekomen. Of dat goed genoeg is naar jouw zin, kunnen wij niet beoordelen natuurlijk.

W.Broere

Hallo Menno
Kijk hier kan ik tenminste iets mee,dat geeft mij al iets meer vertrouwen in Lima.
Bedankt Menno
Groet Wim

henk

De huidige merknaam Lima heeft behalve de naam niets gemeen met de vroegere fabrikant Lima. Hornby heeft begin deze eeuw de boedel van het failliete bedrijf overgenomen en laat onder de naam Lima (maar ook Jouef, Rivarossi en Arnold) in China modellen produceren die prima meekunnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Pauldg

Het is een beetje als vragen: kunnen Franse auto's een beetje tegen roest? Die vraag krijgt een heel ander antwoord voor een Citroën GS uit 1972 dan voor een DS4 van dit jaar.  :D

Edit: ik zie dat de vraag is ingekaderd in de titel. Mooi treinstel trouwens!
Boomshanka!

Duikeend

Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Dave.......

Ik heb 'm
Tja na wat "opstartproblemen " rijdt ze mooi.
Een draadje zat klem en de constructie is soms wat apart.

Maar als 't rijdt, rijdt 't mooi rustig.
De opdrukken zijn ook mooi.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

W.Broere