Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Fotowedstrijd juni-Juli: "vakantietrein"

in Fotowedstrijd

Gestart door Bob R., 21 juni 2023 14:16

Vorige topic - Volgende topic

Bob R.

"vakantietrein" voor, een lekker breed onderwerp waar je zowel in model als 1:1 iets mee kan.
Stuur een foto in van wat jij een vakantietrein vind.
Bijvoorbeeld een skitrein of trein waarmee je mee bent geweest tijdens je vakantie
1:1 of in model.
Vr. groeten,
Bob

MOVisser

Gaan we wel uit van een huidige vakantie (dit jaar). Toch?

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Bob R.

Mag van mij ook een oudere foto zijn.
En je vakantietrein in model weergeven is natuurlijk ook leuk.
Dat probeer ik zelf ook vaak (bijvoorbeeld de Amtrak trein)
Vr. groeten,
Bob

hrp

Groet,
      Ronald

MOVisser

Ik denk, laat ze/we maar in beweging komen.
Lopen, fietsen etc.

Is gezond ook nog.  (y)

OK, democratie hè.

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Bob R.

AlbertG

Wat een geweldige vakantie. Mijn vrouw en ik besturen een gigantische stoomtrein. Mijn vrouw zwaait de achterblijvers nog even gedag en daar gaan we, de horizon tegemoet.

Dave.......

Het is al een dik feest bij Cindy en haar posse!
De trein is nog niet vertrokken vanuit Rheintor naar de (bier)vakantie in het Rijnvallei wanneer de halve liters er al in zitten"

Vr. groeten,
Bob

Bob R.

Ronald69

Touristik Sonderzug D 964 Dortmund - Seebrugg staat op het punt van vertrekken.
Vr. groeten,
Bob

MOVisser

Een beeldverhaal in 4 stappen.

En Ronald69 blijft thuis?

Ronald Visser.

Bob R.

Joop_L

De Renfe R1 boemel van Santa Susanna naar Barcelona. Heerlijk ritje langs de kust van de Costa Bravo naar hartje Barcelona.  €10,- pp voor een retourtje. Welk materieel het is, dat weet ik verder niet.
Vr. groeten,
Bob

Ronald69

Citaat van: MOVisser op 22 juni 2023 14:35
Een beeldverhaal in 4 stappen.

En Ronald69 blijft thuis?

Ronald Visser.

Als je goed kijkt zie je me zitten in het BR4ym(g) rijtuig. 2e raam naast het woord "Hummel".  ;D
Grt, Ronald.

MOVisser

Ai, ai.
Ja, dat had ik niet in de gaten.

Succes met de ......  vakantie/wedstrijd...... (y) (y) (y)

Ronald Visser

741230

Ik wil ook wel meedoen, de vorige wedstrijd had ik ook een leuke voor maar daar was ik helaas te laat voor.

Foto vanuit onze ferienwohnung in Cranzahl langs de Fichtelbergbahn. Op de achtergrond trekt een 99 smalspoorloc de trein die meerdere keren per dag rijd tussen Cranzahl en Oberwiesentahl. De machinist blaast de fluit bij vertrek en bij de overwegen ook. Dat hoor je dan tijdens het ontbijt aan tafel. Fantastich. Links zie je het spoorviaduct van Cranzahl waarover de lokalbahn rijdt, een moderne trein. Vroeger lag daar (tot de jaren 90 ongeveer een andere brug. Daar heb ik ook wat plaatjes van als aanvulling op het verhaal.

Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

HuubvG

Citaat van: MOVisser op 22 juni 2023 08:49
Ik denk, laat ze/we maar in beweging komen.
Lopen, fietsen etc.

Is gezond ook nog.  (y)

OK, democratie hè.

Ronald Visser

Daarom vond ik 'de zomer' als eerder aangedragen onderwerp ook vrijer, ik had al wat klaarliggen...

"De bloemetjes buiten zetten, maar dan in de vorm van een bosje Fleischmann 1306jes"

Maar dat wordt hem niet, het is geen vakantietrein (behalve voor mijzelf dan), dus doet niet mee. Even verder kijken maar.
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

MOVisser

Het vormt een mooi bosje.

Ronald Visser

Bob R.

Nieuwe inzending:

Kaptein Koek

Tijdens een backpack vakantie door Australië zijn we aan het werk op een geitenboerderij. Terwijl 's avonds de dames worden binnengebracht komt CBS met een volle graantrein langs naar Geraldton in Western-Australia.
Vr. groeten,
Bob