Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Koninklijke trein met pensioen

in Grootspoor

Gestart door Rick, 15 juni 2023 15:33

Vorige topic - Volgende topic

Rob Ellerman

Citaat van: Harryku op 15 juni 2023 21:05
Het wordt tijd dat dit koninklijk rijtuig eens in de juiste lengtemaat , 1/87 , wordt uitgebracht
door een van de bekende fabrikanten, hopelijk wordt het nog eens door PB models uitgebracht.

Gr. Harry

Kom, ik waag een gokje. Ik denk dat Piko er als eerste mee gaat komen. Waarom? Gewoon een gevoel, niks meer en niks minder.... ;D.
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Klaas Zondervan

En als je haast hebt, dan koop je een 1e klasse rijtuig en dat geef je een ander verfje.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Duvel

Citaat van: RikM op 15 juni 2023 19:46
Geheugen🤔In mijn beleving bestaat de actuele Koninklijke Trein buiten de SR10 ook nog uit twee aangepaste voormalige 1e klas rijtuigen in dezelfde Koninklijke blauwe kleurstelling.
Gaan die weer terug in de reguliere dienstvoorraad?
Ik vermoed dat die twee rijtuigen een hoop aanpassingen missen om daar nog tussen te passen.
Met vriendelijke groeten, altijd.

spoorzeven

Is er werkelijk iemand die gelooft dat ze voortaan met een 'reguliere' trein gaan reizen, zoals in het persbericht staat? Dat zijn nu al bijna allemaal (hoge snelheids)treinstellen zonder afzonderlijke coupé's, waarvan je moeilijk / niet een heel rijtuig kunt afsluiten. In een 'regulier' vliegtuig worden ze ook altijd al apart gezet.
Groet, Frank

Rick

Ja, ik geloof dat. Desnoods houd je de hele trein apart, is nog steeds regulier materieel op die manier.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

spoorzeven

Dat kan ook, inderdaad. Daar heb je gelijk in, Rick. Dan is het dus een gecharterde trein, maar geen apart materieel meer.
Groet, Frank

AB 7216

Citaat van: Klaas Zondervan op 15 juni 2023 22:29
En als je haast hebt, dan koop je een 1e klasse rijtuig en dat geef je een ander verfje.

Met een ander kleurtje ben je er dus echt niet, de raamindeling is aangepast, en onder de bak zijn schorten aangebracht.
kijk maar eens goed naar de foto's van de SR10. De volgrijtuigen SR 11 en 12 zijn aan de buitenzijde wel standaard ICR rijtuigen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Edwin2121992

De reden kan ook liggen bij het buitendienst gaan van de ICR's, de voorraad reserve delen gaan ze daar niet voor bewaren en/of wordt mee verkocht met de rijtuigen. Dan blijft de SR10-SR12 een uniek treintje in de NS vloot, die duur in onderhoud wordt, waar dat voorheen nog te combineren was met de gewone ICR rijtuigen.

Groeten Edwin.

Klaas Zondervan

Citaat van: AB 7216 op 16 juni 2023 09:56
Met een ander kleurtje ben je er dus echt niet, de raamindeling is aangepast, en onder de bak zijn schorten aangebracht.
Dat maakt naar mijn idee de kans kleiner dat een fabrikant deze versie gaat maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Marc tramt

Anderzijds denk ik dat de markt voor dit specifieke rijtuig vrij groot is. Maar goed, dat is onderbuikgevoel.
No dress rehearsel, this is our life.

Benelux795

Citaat van: Rick op 16 juni 2023 08:47
Ja, ik geloof dat. Desnoods houd je de hele trein apart, is nog steeds regulier materieel op die manier.

Freddy Heineken kocht blijkbaar ook vaak een compleet rijtuig af in de autoslaaptrein.. Dus een enkel Thalysrijtuig afhuren, moet toch ook kunnen :)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Hendrik Jan

Onze gewaardeerde vorst moet voor het behouden van zijn vliegbrevet wel aan zijn vlieguren komen.
Alleen daarom al, zal hij regelmatig per vliegtuig reizen.
En dan wel in de cockpit natuurlijk. Rechtsvoor.

Heeft ook wel wat:
Zelf je kist besturen naar je volgende publieke optreden.
Bij Iron Maiden weten ze al jaren niet beter.
Flight 666.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Harryku

#42
alleen wordt dit wel een probleem als de KLM en Transavia  over een aantal jaar volledig zijn overgeschakeld op Airbus vliegtuigen
en de boeing 737 is uitgefaseerd .

Gr. Harry
m.vr.gr.
Harry.

Hans Reints

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

hrp

Vraag me af, waarom wel een vliegbrevet en niet een machinistendiploma?!

Groet,
      Ronald