Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Binnenverlichting Fleischmann Wagons 5133 & 5134 hapert

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Peter M, 16 mei 2023 13:15

Vorige topic - Volgende topic

Peter M

Met een drietal Fleischmann 5133 & 5134 SBB dubbeldek wagons heb ik problemen met de binnenverlichting. Van een van de wagons brand alleen de verlichting in het boven gedeelte. Een wagon rijdt met af en toe brandende en soms knipperende verlichting, wagon nummer drie doet het sporadisch. Kan iemand een oplossing aandragen voor de problemen. Is er ook iemand die  mij aan een technische tekening van de betreffende wagon kan helpen? De vraag heb kook bij Fleischmann en Roco neergelegd helaas kreeg ik hierop de reactie dat er geen gegevens beschikbaar zijn. 

Ronald Halma

VAM65

Wat voor binnenverlichting zit erin? Heb je die er zelf ingezet? Is het probleem vanzelf ontstaan? Gaarne wat meer info.

Peter M

Wagons zijn voor zien van standaard verlichting in twee secties. Boven en onder zijn van aparte verlichting strips uitgevoerd. Boven en onder verlichting zijn dmv strips met elkaar verbonden. De baan is schoon en de wielen maken contact met de baan. Volgens mij zit het probleem ergens in de verbinding tussen het wielstel en de wagon. Daar om zou een technische tekening een goede hulp bieden. Exacte Nummer van de wagons is 5133K & 5134K.

Jelmer

Volgens mij zouden deze rijtuigen gewoon voorzien zijn van een "radschleifer".
Bekijk het wielstel eens en kijk of de slepers nog goed contact maken met de binnenkant van de wielen.
Ook boven het wielstel zit een verend stukje metaal wat tegen een metalen strip moet drukken. Deze ook eventueel iets bijbuigen.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

VAM65

Misschien even een paar foto's van de onderkant van de wagons plaatsen zodat we de draaistellen en de stroomafnemers goed kunnen zien?