Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Welk onderstel voor Railpromo bovenbouw

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Falcon10, 6 mei 2023 21:42

Vorige topic - Volgende topic

Falcon10

Afgelopen week de bovenbouw van de Railpromo lok aangekomen van Roco.

De originele lok vroeger niet besteld, maar door de aanschaf van het panoramarijtuig heb wou ik er wel iets passend voor.
Nu ben ik nog op zoek naar een onderbouw ( nuja, alles behalve de bovenbouw dus  ;D ).
Ik weet dat Roco nog niet zo lang een volledig vernieuwde 1600/1700/1800 ? ontwikkeld heeft, dus wil voo rik iets tweedehands zoek zeker weten voor welke ik eigenlijk zou moeten zoeken.
Moet in elk geval digitaal voorbereid zijn, sound mag, maar hoeft niet.
Iemand enig idee welke Roco nummers hiervoor in aanmerking komen ? ( oh ja : DC )

Biesje

Hoi,

Volgens mij moet je de serie hebben die net voor de laatste serie zat. Dus voor de 1631, aar wel met LEDs en dubbel vliegwiel en het rooster op de juiste hoogte. Dat laatste is natuurlijk niet belangrijk omdat je er toch lekker een andere kap op gaat drukken, maar de LED verlichting wel. Oudere onderstellen werken nog met gloeilampjes en hebben kappen met lange lichtgeleiders die matig werken. Die zijn misschien wel over te zetten maar beter meteen een goeie kopen, zoals de 1611 (62669) of zo.

Veel plezier met je nieuwe aanschaf (y)

Mvg,

Robert

henk

Ja, in 2009 kwam Roco met de vernieuwde 1600, vooral herkenbaar aan het rooster op de juiste hoogte en de ledverlichting. De achtpolige aansluitplug voor decoders hadden eerdere modellen al.
De eerste was de 1601.
https://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/roco/505-roco-1601-nieuwe-ontwikkeling

Van die uitvoering zijn er sindsdien nogal wat gemaakt totdat Roco vorig jaar met een hele nieuwontwikkeling kwam die behalve het voorbeeld verder niets met eerdere producties heeft te maken.
Beetje zoeken op het forum en je vindt de nummers wel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Falcon10

Ondertussen google wat gebruikt en de catalogen van 2014 - 2022 gecheckt.
Deze zouden volgens mij correct zijn :

73684      NS
73685      RRF
73686      Locon
73689      HSL
73687      NS
73688      Raillogix
73683      Railpromo

Daarna is de nieuw ontwikkelde 1600 ontwikkeld.

henk

Klopt, maar je mist nog wat oudere nummers.

NS-varianten: 62670, 62671, 62672, 62673, 62674 (rode cargo), 72575.

En de HUSA 62679.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

KNed

H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch