Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Modellbahn Union

in H0

Gestart door Bob R., 24 april 2023 09:08

Vorige topic - Volgende topic

Bob R.

Modellbahn Union heeft het treinen programma van o.a.  Brekina voortgezet.
Nu is de volgende stap gezet:

Belangrijkste nieuwtje: Elektrisch treinstel Desiro HC BR 462 van verschillende gebruikers

Verder Pwghs + MAN Schienenbus
Vr. groeten,
Bob

DBCargo

Hartelijk dank! Gelijk twee voorbesteld!

Falcon10

Snap enkel de verschillen niet tussen de verschillende varianten.
Begrijp dat er 2 dezelfde zijn van RRX National Express : zug 45 en zug 46 en dan 1 van RRX Abellio.
Maar geen idee wat het verschil is tussen de National Express en de Abellio variant.

4020 281-4

Citaat van: Falcon10 op 24 april 2023 19:03Maar geen idee wat het verschil is tussen de National Express en de Abellio variant.

Bij de kopbakken zit tussen de twee deuren een logo van National Express of Abellio onder het middelste raam. Dat is wat Modellbahn Union zelf zei tijdens de prestentatie op hun website zojuist.
Met vriendelijke groet, Christiaan

Falcon10

Jups, minimum radius 420.
En na deze RRX varianten komen er ook nog andere in de toekomst, dus voor zij die hem in DB rood ofzo willen, even wachten.

MMTB

Een verder verschil is dat bij de Abellio variant de voorkant oranje is en bij de National Express is het zwart.
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

4020 281-4

Zoals ik het heb begrepen uit hun filmpje is de voorzijde aan één kant oranje zodat men weet dat daar de 1e klasse is. De andere zijde is zwart.
Met vriendelijke groet, Christiaan

Robkop

Veel model-auto's in de aanbieding daar op t moment , tor 1 mei .
De groeten van Rob

Falcon10

Citaat van: 4020 281-4 op 25 april 2023 12:45
Zoals ik het heb begrepen uit hun filmpje is de voorzijde aan één kant oranje zodat men weet dat daar de 1e klasse is. De andere zijde is zwart.

Ja, zo heb ik het ook begrepen.

De Abellio heeft als ik goed begreep enkel ergens op de zijkant Abellio staan.

spoorzeven

Verrassing voor Tp III rijders naar Duits voorbeeld: de prototype serie van de VT 95. Ziet er fraai uit!
https://www.modellbahnunion.com/
Groet, Frank

hervé

Goeievoormiddag,

Union   VT95    'voorserie/prototype'  :             een heruitgave van Brekina   ?

https://huisjesmakelaar.nl/artikel/4966/brekina-h0-64404-railbus-vt95-vb-140-701-db.html   

sneek

klopt, net als alle andere ex-Brekina spoorwegmodellen die nu opnieuw door MU zijn uitgebracht. Technisch verbeterd en eventueel direct met ZIMO sound.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Reinout van Rees

Die Pwghs lijkt me een mooie, er is er eentje onderweg naar m'n voordeur. De reacties die ik online zie lijken positief: gewoon een mooi model dat goed gedaan is voor een redelijke prijs. De oude röwa/roco is qua bak prima, maar het onderstel klopt niet helemaal en dat klopt bij deze wel. Enfin, zodra 'ie binnen is zet ik ze wel naast elkaar.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

SBBcargo

Reinhout, schaf alvast 2 LR41 knoopcellen aan  .... Dan is er licht in de wagon. Met de meegeleverde 'toverstaf' doe je het licht in de wagon uit en aan. Was een verrassing, althans voor mij ;D Mooi exemplaar!  (y)
Marius