Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Analoge trafo over verhit

in Elektronica en analoog

Gestart door Bust3R ÖBB, 23 augustus 2006 20:33

Vorige topic - Volgende topic

René

Je zou het kunnen proberen door een trafo met aan de secundaire zijde meerdere aftakkingen te nemen en hiervan twee aftakkingen met elkaar door te verbinden. Op die manier sluit je een gedeelte van de wikkeling kort en is de "onbelaste" trafo toch belast (iets wat ik bij mijn simpele berekening evenover het hoofd gezien heb).
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Peter Kleton

Dat gaat echt niet,dan maak je kortsluiting.
Je trafo is dan finaal overbelast.
  -Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Albert.H0

Hoeft volgens mij niet Peter. Bij een trafo die gemaakt is met meerdere aftakkingen heb je wel gelijk, er zal dan een grote kortsluitstroom ontstaan omdat er een relatief groot aantal wikkelingen tussen de 2 aftakkingen zal zitten, maar als de sluiting slechts een klein aantal windingen betreft zal de kortsluitstroom beperkt blijven en hoeft deze niet zo groot te zijn dat deze de trafo volledig overbelast. Maar deze wordt wel warm.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Peter Kleton

Albert,
Het kan echt niet,ook niet met maar een (1) winding.  :(
  -Peter.
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

stig

Kunnen jullie misschien een paint-tekeningetje maken, dan zie je misschien beter hoe het gaat. Misschien praten jullie nu langs elkaar heen?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)