Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Roco 2023

in H0

Gestart door Rick, 4 januari 2023 19:04

Vorige topic - Volgende topic

Bartje81

#270
Bij Roco komt eerdaags de nieuwe kraanSik als losse loc uit, als locnummer 265, artikelnummer 72014/78014 (DC/AC).



Corné81

Mooi maar helaas nog geen sik met rode zwaailichten en zonder kraan
Gelijkstroom 1:87 NS Tp Va Dienstregelingsjaar 1995/1996

Marnit

Geen analoge variant?

Chris Westerduin

Dat was bij de eerdere locomotoren na de herontwikkeling ook zo.

NS 1607

Citaat van: Corné81 op 15 november 2023 19:13
Mooi maar helaas nog geen sik met rode zwaailichten en zonder kraan

Ik heb zelf het blauwe zwaailicht vervangen door een rood exemplaar.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

Citaat van: Marnit op 16 november 2023 23:39
Geen analoge variant?

Is niet mogelijk, (sound(decoder is geïntegreerd op de printplaat.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

henk

Het modelletje met zijn twee antislipbanden is afhankelijk van de ingebouwde stroombuffer voor betrouwbaar rijden. Die buffer functioneert weer alleen samen met een decoder.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Kaptein Koek

Ik heb bij mijn 337 de wielen met antislipbandjes omgewisseld voor gewone wielen. Ik wilde hiermee de stroomopname vergroten, alleen is de trekkracht wel erg gering. Zelfs 4 artitec zandwagen en een dg zijn dan al te veel. En ja, ik heb dat extra gewicht gemonteerd in de cabine maar dat helpt dus weinig.
Overigens wel een leuk model.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd

MOVisser

Een alternatief op het verwijderen van de slipbandjes

Met stroomdoorvoerende koppelingen is het mogelijk de slipbandjes gewoon te laten zitten.
De eerste wagen (of zelfs 2) neemt de stroom af en geeft dat door aan de loc.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Rob Ellerman

Dat ding heeft, net als de vorige twee exemplaren in het groen en geel/grijs, digitaal te bedienen koppelingen, dus voor een stroomvoerende koppeling is geen plaats. Of je moet besluiten om ten faveure daarvan je digitale kopppelingen op te offeren... :angel: ;D

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Ben

De Sik heeft een perfect stroombuffer, dan is er geen reden voor extra stroomafname.

Kaptein Koek

Dat klopt zeker, ze rijdt rustig bijna 2 meter na het verlaten van de rails :D
Ik heb uiteindelijk één wiel weer omgewisseld voor een antislipbandje. Ik probeer zo weinig mogelijk rubber op de rails te hebben.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd

Syb030

Meelezer vraagt zich af: als die zo lang doortuft zonder rails, stopt die dan wel direct als je de noodstop activeert?

----------------------------------------------
:-) Pas op. Er kan nog een trein komen. :-)
----------------------------------------------

DBCargo


KNed

H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch