Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Brawa verlichting bromt

in Elektronica en analoog

Gestart door Stefan88, 10 december 2022 14:33

Vorige topic - Volgende topic

Stefan88

Dempen met vinger werkt niet echt omdat ik op sommige plekken meerdere onderdelen onder de vinger druk

De trafo is het niet
Het is zowel bij analoog als digitaal
En analoog ook op lagere spanning

Ik heb zojuist brawa ook gemaild

Geert2

Probeer eens een 9v batterij (als je die in huis hebt tenminste), dan heb je een zuivere spanningsbron onafhankelijk van netspanning. Gewoon om invloed 50/100Hz al uit te sluiten .

Edit: ik verklaar waarom invloed netspanning uit te sluiten, dat gebrom zal wel eens 50/100Hz kunnen zijn? Maar hoe dat op de printplaat komt, dat is een ander probleem...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Menno

Dat verklaart niet waarom het ook bij gebruik op een digitale baan te horen is. Bij analoog gebruik met een conventionele trafo-regelaar is brom van de netspanning een bekend verschijnsel, al moet je er dan wel wat meer vermogen gevraagd worden om het hoorbaar te krijgen. En dat vermogen wordt niet gevraagd in die LEDstrip.

Belangrijkere vraag voor de topicstarter is hoe hinderlijk het is: hoor je dit zonder kap of is het met kap erop niet meer hoorbaar? Sommige dingen zoemen gewoon iets, maar vaak is dat niet zó storend dat je er iets aan wil doen.