Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

ESU ECoS, verschillende vragen

in Digitaal

Gestart door Luc2000, 6 november 2021 12:41

Vorige topic - Volgende topic

Luc2000

Ben lekker aan het 'pielen' met mijn Ecos. Om niet voor elke vraag een nieuw topic te hoeven openen, even een algemeen topic geopend.

Vraag 1) ik ben bezig met sporenschema (zie ook ander topic). Dit gaat nu behoorlijk goed (screenshot volgt) echter.....ik kan geen functie vinden om bijvoorbeeld een wissel te verplaatsen. Nou is dat bij 1 wissel niet zo erg, want dan verwijder je hem en plaatst hem op de juiste plek terug. Het wordt vervelender als je een deel van een spoor schema wil verplaatsen (bijv iets naar beneden of naar links) omdat het anders niet meer past.

Dan is een verplaats functie (van 1 of meerdere wissels tegelijk) wel handig ;) iemand een suggestie?

zofman

Helaas.... verwijderen en opnieuw plaatsen is de enige optie..

Zuuk6,
Jan
Link naar mijn joeptjoepkanaal over de bouw van de S.a.A.-bahn
https://www.youtube.com/channel/UC7-t1dWsfnRNfJBdde_hbCA

Ad Cleijsen

Het wil mij maar niet lukken om de switch pilot servo te adresseren.
Als hier de oplossing zou komen, zou dat wel top zijn.

Ronaldk

@Ad: Waar zit jouw probleem? Wat wil er niet lukken? 9 van 10 keer is het knopje indrukken op de switch pilot en dan een wisseladres schakelen op je centrale.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald's nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ad Cleijsen

Ronald,

Heb de SP aan de ecos zitten, maar wil het adres van 1 wijzigen naar bijv. 101. Daarna de servo instellingen gaan doen.
Juist dat wil niet lukken.
Met 'lezen' krijg ik 'fout' op de ecos te zien.

Er dienen straks nog meer esu modules (zoals detectie) aangesloten worden en dacht - ook advies - eerst maar eens proberen voordat ik verder ga. Wil ook heel graag enkel esu aan de ecos koppelen. Zoals mijn idee is dat apple altijd prima werkt met andere apple dingen :)

groet en reeds bedankt voor je reactie.
Ad

ceuleer

Het adres van de SP verander je best door CV 1 te veranderen zoals je een loc een ander adres geeft.
Op de program uitgang op de Ecos kan je de SP aansluiten, en dan de CV's veranderen.

Ad Cleijsen

Bedankt voor je reactie, maar daar gaat het nu juist mis.
De SP ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen, dus ik ga er vanuit dat de CV instelling wederom 1 is. Maar toch.

De aansluitingen gedaan volgens de handleidingen, op spoor en niet op POM.

ceuleer

Heb je een lokprogrammer ?
Daarmee kan je het adres op de SP ook veranderen.
Zo heb ik het eerder al gedaan, en dat ging perfect.
Met de Ecos zou het ook moeten werken, maar ik kan me niet herinneren of ik het zelf zo ooit gedaan heb.

spock

@ad: Er is geen 1 op 1 relatie met het wisselnummer en CV1. In de beschrijving van de SwitchPilot staat op pagina 18 e.v. een tabel hoe je CV1 en CV9 moet instellen afhankelijk van je gewenste wisseladres.

mvg spock

lex stoom

Vraagje is het een sp 2 of 3 .

Mvgr. Alex

Luc2000

Nog een vraag

Als een wissel verkeerd aangesloten is op een decoder, dan komt stand op scherm niet overeen met werkelijke stand. In de Roco multimaus heb je een optie om digitaal/electronisch om te polen, zodat je de aansluiting van de schakeldraden op de decoder niet hoeft om te draaien.

Is er in de Ecos ook een instelling om de schakeldraden electronisch om te draaien?

Blausee-Mitholz

Ad Cleijsen

Heren, dank is groot
Ik ga dat dit weekend proberen.
Werk houdt me even van mijn baan weg.

@Lex isse SP3

Ad Cleijsen

Ben er mee bezig geweest, maar kom niet verder.

Op de SP3 worden wel de 8 wissels getoond. Weet ook hoe ik de wissels kan instellen.
Maar de ecos aan de SP3 blijft een reactie tonen 'fout'.

ceuleer

Met de SwitchPilot 3 Servo heb ik geen ervaring, alleen met de SwitchPilot 2 en SwitchPilot 2 Servo heb ik ervaring.