Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Lingeburg - een klein eindstation in het rivierenland

in Baanplannen

Gestart door Eriktrein, 21 september 2021 15:00

Vorige topic - Volgende topic

Karben

In mijn ogen is spoor 12 mooi te gebruiken  voor koplading. In mijn woonplaats werd die gebruikt door defensie.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Benelux795

Zou het stationsgebouw toch nog iets verder naar links zetten; dan kunnen de sporen 5, 8 en 12 ook iets langer. Of je als je inderdaad spoor 12 voor koplading gaat gebruiken; dan is er iets meer ruimte voor toegang naar de koplading. Ook zou ik spoor 8 voor een goederenloods gebruiken; een werkplaats daar is mijns inziens minder logisch.. Die zou eerder op de plek van het transportbedrijf kunnen, en die dan naar spoor 10 of 11.

Maar; jouw plan. Als je er tevreden mee bent, niets meer aan doen. Ben allang blij de combi slanke wissels en krappe bocht weg is!  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Benelux795

#17
Bedacht mij nog wel een andere optie.. Er zit nu vrij veel lucht tussen het station en schaduwstation; dat kan je benutten, eventueel zelfs met keerlus. Als kom je met enkele boog ook nog wel uit; moet je de coulissen beetje handig kiezen. Door de goederen naar de voorgrond te brengen, kan je de werkplaats (zelfs rijtuigloods?) iets geloofwaardiger maken


De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Martin Hornis

Citaat van: Eriktrein op 21 september 2021 15:00Ik neig het meest naar de Rocoline met lange wissels ...
Al eens bij Tillig gesnuffeld? Die firma heeft wissels zonder draaipunten.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Eriktrein

Ik heb me nog niet zo in Tillig verdiept. Ik ben vooral uitgegaan van wat ik lokaal kan kopen. Ik zal eens uitzoeken wat Tillig aanbiedt. Ik neem aan dat ik vooral moet kijken bij Tillig Elite.
Erik

NS jaren 80/90, 2-rail DCC, z21 start en iTrain

Martin Hornis

Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Eriktrein

Voor je het weet is het dan ineens ruim drie jaar stil. In die tijd van alles gebeurd, ook met de hobby, behalve het bouwen van een baan. De afgelopen weken de plannen eens afgestoft, inspiratie opgedaan in Utrecht en nu klaar om in een nieuw deel van het forum verder te gaan: Wat zijn we aan het bouwen.

Het plan is grotendeels gelijk gebleven, op een paar punten wat vereenvoudigd.

Erik

NS jaren 80/90, 2-rail DCC, z21 start en iTrain