Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?

in Grootspoor

Gestart door hrp, 29 juli 2021 12:21

Vorige topic - Volgende topic

Eric B

Citaat van: hrp op 30 juli 2021 10:28
Misschien wagens onderweg afgekoppeld als grapje voor het kader dat achterin zat!?
Herintroductie van de 'slipwagen'  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

sneek

in de drgl 1986/'87  reed er op vrijdagmiddag nog een speciale verlofgangerstrein leeg van Zwolle naar 't Harde en vandaar richting Utrecht. Daar werd een 1100 voor gesteld en één van de toen speciale spitsstammen, bestaande uit 1x A Plan E en 3xB Plan W (zowel geel/blauw als ex-Benelux).
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Blausee-Mitholz

Klopt.


Hier vertrek van spoor 3 t Harde naar Utrecht.

Mvg, Johan

hrp

 :)
Dit draadje is als het ware 'op herhaling'.

Wat is een splitsstam?

R.
Groet,
      Ronald

Eric B

Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

hrp

 :D
Sorry, leeftijd* en smartphone..

Ronald

* lichting 75-5 ( ouwe stomp cq ouwe p..p)
Groet,
      Ronald

Peter Kleton

      Ouwe stomp hier ! 75-5 ?? 
      59-5 dat is pas ouwe stomp, die heeft nog in Mat 25 gezeten. :D,
   Ikke dus.
     Dlpkpl Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

TonM

Mat 25  ???

Dan heb ik zeker in Mat 47 en Mat 55 gereisd?  :laugh:

Grtz, Ton

Peter Kleton

NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Eric B

Citeer59-5 dat is pas ouwe stomp, die heeft nog in Mat 25 gezeten.
En nog heel wat lichtingen na jou ook hoor Peter, mat. 25 ex. Blokkenzuigers hebben tot half jaren '60 dienst gedaan in de verlofgangers treinen  ;)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

VFR

Citaat van: sneek op 17 oktober 2021 11:56
in de drgl 1986/'87  reed er op vrijdagmiddag nog een speciale verlofgangerstrein leeg van Zwolle naar 't Harde en vandaar richting Utrecht. Daar werd een 1100 voor gesteld en één van de toen speciale spitsstammen, bestaande uit 1x A Plan E en 3xB Plan W (zowel geel/blauw als ex-Benelux).

Niets van gemerkt, want ik moest de andere kant op naar Groningen in 1986. Altijd gewone dienstregelingstreinen. Vanaf de kazerne in Ermelo op vrijdagmiddag altijd met zoveel mogelijk kameraden in een taxi (maximaal 7 personen maar er konden toch elke keer meer in).

Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Silvolde

Als 70-2 lichting (origineel lichting 69-6 maar na aangevraagde vervroeging naar later verplaatst) heb ik 4 maanden in de Beekman kazerne in Ede doorgebracht en daarna 12 maanden op de Wittenberg in Garderen.
Het transport naar de Wittenberg op zondagavond liep tot Amersfoort volgens de normale dienstregeling van de NS. Daarna volgde de voor dienstplichtigen ingelegde trein met Mat 46 en/of Mat 54 naar de aansluiting Stroe. Vandaar werden we met bussen naar de kazerne vervoerd.

Gr,
Rob

Peter Kleton

Ik ken de naam Stroe nog wel uit de militaire dient,  was  dat een halte voor alleen militaire treinen ?
Met een gewone trein hebben we daar wel eens op een zijspoor staan wachten om een of andere reden in de jaren 70, is er nog steeds een inhaal
spoor ?
Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

hrp

Peter,

Ook ik associeer Stroe met militaire dienst.
Verhalen over slechte huisvesting, eten en bereikbaarheid...
Verhalen uit de reguliere pers en het VVDM krantje.

Google-earth leert dat er idd een uithaalspoor is, geen perron.
Volgens Stationsweb was er na de W2 geen station mee te Stroe. De legerplaats stamt uit de na-oorlogse periode en was in feite een follow-up van militaire activiteiten van de bezetter.

Groetjes
Ronald
Groet,
      Ronald

spoorzeven

Dat perron lag er wel degelijk. Zie NEG5475-363 uit 1978 in de NVBS Beeldbank. Dat was bestemd voor vervoer van militairen. Met het verdwijnen van de militaire treinen werd het overbodig en is verwijderd. In deze eeuw is er een tijdelijk noodperron gebouwd vanwege het laten keren van reizigerstreinen om de gunstige overstap op de bus die hier mogelijk was. De aanleiding daarvoor waren werkzaamheden.
Groet, Frank