Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)

in Ditjes en datjes

Gestart door Ronald69, 19 juni 2020 14:56

Vorige topic - Volgende topic

Martin Welberg

Was vandaag wel weer blij met DHL, netjes binnen het tijdvak.

KNed

Citaat van: Ronald Halma op  3 juli 2024 14:44
Koen, je kunt nog steeds gewoon ouderwets met elkaar regelen dat de koper zelf overmaakt en de verkoper zelf verzend. Dat kan verder nog steeds buiten MP om. Al het voornoemde is als je via MP betaald en verstuurt.
Inderdaad, dat werkt gelukkig ook heel goed.

Verder weinig te klagen hoor, 99% van de pakketjes wordt netjes op tijd bezorgd, zowel van wat ik verkoop als wat ik koop.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Arjan6511

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

WimC

Het was weer zover met Postnl. Pakketje voor de deur gelegd zonder aan te bellen. ::)

Menno 1846

 Wij hadden er weer een luie ertussen zitten... Pakket is bij u bezorgd. Eeeeeeeuh, deurbel niet gehoord. Geen PostNL wagen gesignaleerd. En nog geen vijf minuten later de melding: U kunt uw. Postpakketje ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL punt, met dat en dat adres.... What the hay is going on here  :o >:(

Gr: Menno(1846)
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Cor--24

Ik heb steeds vaker het idee, dat PostNL ook analfabeten aanneemt. Ik heb op de site duidelijk een neerzettoestemming gegeven (geldt voor alle pakketten) en op de deur staat het ook nog eens.
Nee, we konden je pakket vandaag niet bij je bezorgen. We brengen het naar een PostNL-punt.
En probeer maar eens een klacht in te dienen. AI-chatbot, hier ook aai!chatbot genoemd, die op hetzelfde niveau functioneert als de bezorgers. Wordt je na weet ik niet hoeveel MB-data verder, verbonden met de medewerker, die nog 12 anderen eerst de absolutie moet geven en krijg je dan te horen, dat ze niets voor je kunnen doen.

Of dit alles nu beter en sneller is?? ??? ???

Mvg.

Cor

NL-modelspoor

Al geef jij 100x neerzet toestemming. Als de winkel/verzender daar geen toestemming voor geeft (vaker met pakketten van hogere waarde) dan kan het inderdaad zijn dat je het alsnog af moet halen. Het hoeft niet altijd aan PostNL te liggen.
Johan

Menno 1846

Daar is meestal ook een krabbel voor nodig. Dan brengen ze het pakketje sowieso naar een PostNL punt, bij een niet thuis...

Gr: Menno(1846)
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

WimC

#1839
Citaat van: Cor--24 op  9 juli 2024 18:12
Ik heb steeds vaker het idee, dat PostNL ook analfabeten aanneemt. Ik heb op de site duidelijk een neerzettoestemming gegeven (geldt voor alle pakketten) en op de deur staat het ook nog eens.

Ik vraag me sterk af of ze überhaupt kijken naar wat je op de site (of in de app) aangeeft.
Ik heb nl. aangegeven dat ik het standaard op een bezorgpunt bezorgd wil hebben, maar ze zetten het altijd voor de deur neer, vaak zonder aanbellen.

Echt goed werken doet die app trouwens niet, want je kunt dan aangeven of je tevreden bent met de bezorging, ik geef dan een duimpje naar beneden. Dan komt een pop up "de chat wordt gestart"en daarna kom je terug op het hoofdscherm.

En chatbots zuigen idd. De klantenservice ook, die kunnen meestal alleen maar de standaard vragen beantwoorden. Een negatieve waardering over de klantenservice geven werkt trouwens als een trein. Heb ik een tijdje geleden eens gedaan, kreeg vrijwel direct een email van een echte medewerker, die ook echt iets kon doen. (Had dubbel betaald voor een importzending uit Japan, de klantenservice deed niet veel (zeiden wel dat ze het gingen oplossen,  maar dat gebeurde niet). Ik kreeg toen een mail dat ik de klantenservice kon waarderen, gaf een 1 op een schaal van 10, wat een prima resultaat opleverde).
Citaat van: NL-modelspoor op  9 juli 2024 20:30
Al geef jij 100x neerzet toestemming. Als de winkel/verzender daar geen toestemming voor geeft (vaker met pakketten van hogere waarde) dan kan het inderdaad zijn dat je het alsnog af moet halen. Het hoeft niet altijd aan PostNL te liggen.
Mwah. Ik heb ook al een paar keer gehad dat een pakket waar ik voor moest tekenen gewoon voor mijn deur werd gezet.

Martijn193

Het lijkt iig wel heel random. Voor zowel DHL als Postnl heb ik als voorkeur een servicepunt. Zonder dat ik kan ontdekken waarom gebeurt het zelden. En het is niet zo dat het alleen met handtekening zetten zo is.

Handtekening werkt trouwens ook niet. Vaak zat dat ze het prima vonden dat een buurman tekende, of dat ze zelf een krabbel zetten als iets door een brievwnbus paste. En als ze het ergens anders achterlaten, kom er dan maar eens achter waar....

Nee, verzenden wordt steeds meer een tombola....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

MeZZiN

Hier is het af toe ook een ramp:
-> dhl pakketten overal op het erf achtergelaten Meterkast / brievenbus (300+ euro pakketen) / schuurtje / fiets tas. Ben pakket soms een paar dagen kwijt voordat ik ze vind. (heb ook wel wat meer erf dan de meeste)
-> Postnl  voor de deur neer zetten (had het met een macbook van 4000 euro) heel gedoe gehad met dat hij het recht had om te doen. Gebeld met Postnl en we hebben nu een nettere bezorger.
- in het algemeen gewoon niet aanbelen / of totaal niet wachten na 1 seconden

De laatste tijd is postnl vaak een dag latere dan de planning is.

laat nu het meeste naar pakket punt gaan is makkelijker en veiliger.

HuubvG

Niet alle pakketten worden naar een afhaalpunt gebracht. Bepaalde stoffen en producten worden alleen thuis bezorgd.

Handtekening zetten is een lachertje, althans bij DHL. Chauffeur heeft alvast mijn handtekening gezet, roept die mij toe op de vraag: moet ik geen handtekening zetten? Medewerker afhaalpunt haalt schouders op en kijkt me aan alsof die zeggen wil: mijn foon, afblijven, na mijn opmerking: o u zet zo voor mijn neus mijn handtekening?
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

Ronald Halma

Nou een positieve dan maar weer  :) 19 juni op Ebay usa gekocht; een Athearn Gasturbine. Betaald en opgestuurd via global shipping van Ebay. Wist niet wie dan de bezorger zou worden in NL, dat wordt dan bij Ebay in de tracking niet aangegeven. Gistermorgen bericht via DPD dat zij het pakket ontvangen hadden. App gedownload, nummer ingegeven en zie, hij staat er netjes in. Vanmorgen een mail met de verwachte bezorgtijd en dat klopte ook allemaal. Netjes aan huis in het voorspelde uur, ik was aanwezig dus no problemo.