Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...

in Al het andere!

Gestart door Bob R., 20 mei 2020 11:53

Vorige topic - Volgende topic

metpetergaathetbeter

Enkele kwamen TUC rail, Infrabel, DB cargo,..... terecht.

Remco vM

Zo één zou i
Citaat van: Bahn-AG op 30 april 2024 13:46
Ik ben ook weer druk met knutselen.

Omgespoten mehano reeks77

Nog 4 te gaan  8)

Bart
Zo één zou ik ook wel willen  :angel:

Bahn-AG

Rick

Bijna af, een Railhopper voor de stoptreindienst. Alleen de koppelingen moeten nog gemonteerd worden en als ik zin heb om met SMD-ledjes te knoeien wordt de verlichting ingebouwd:

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

Wat mooi gemaakt die Railhopper Rick. Welk treinstel was hiervoor de basis of heb je hem vanuit het niets zelf gemaakt? Ik hoop en verwacht dat PB-models ooit de Railhopper uit brengt. Dat is ook het geval met de Buffel waarin dezelfde "knik" zit in de zijwanden als de Railhopper. Het model van jouw is in ieder geval goed geslaagd.

Vriendelijke groet, klein Bruntendijk Friesland.
                            Kees.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

mass am see

Hoi Rick,

Mooi hoor zo'n railhopper ze kwamen hier dagelijks in Emmen en blijf het nog steeds een fraai treinstel vinden was alweer 2005 dat ze verdwenen van  het spoor .

Is het H0 of N .

mvgr Evert en Bas

Rick

Bedankt allen, het model is in N.  :)

Citaat van: Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland) op 27 mei 2024 19:57Welk treinstel was hiervoor de basis of heb je hem vanuit het niets zelf gemaakt?
De kap en onderstel zijn een 3D-print van Shapeways en VDM met Tomytec-aandrijving.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

Dat was niet te zien aan het model dat het N was. Nu vind ik hem nog mooier.

Vriendelijke groet, klein Bruntendijk Friesland.
                            Kees.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

Blausee-Mitholz

Op Blausee-Mitholz staat een voeding voor elektrische wisselverwarming voor de wissels op het emplacement.

Heb ik getracht in model een beetje als look a like na te bouwen.
Trafo's is 3-D print, frame uit messing profiel opgebouwd en de rest zijn frutseltjes van diverse materialen.
Ik weet wat er aan menkeert maar het oogt goed en ben te vreden zoals het er bij staat.

Mvg, Johan

Pauldg

Aan mankeert? Ik moest drie keer kijken voor ik door had dat de tweede foto model was  :D

Oke, de rails gaf het weg  :)
Boomshanka!

Eriktrein

Voor mijn Nederlandse baan waar ik binnenkort mee begin alvast het perron ontworpen. Een enkel segment bestaat uit drie delen en is ruim 20 cm. Deze print ik met een 3D-printer.  Voor de twee perrons heb ik zo'n 12 segmenten nodig. Dat wordt doorwerken voor de printer.

Erik

NS jaren 80/90, 2-rail DCC, z21 start en iTrain

Jan-Peter

Dat ziet er erg netjes uit. Een dwergsein in de knik, vertreklicht op t perron en je hebt een werelds station. 't I s leuk te zien dat dat 3D-printen telkens beter wordt en ook een meer kritisch blik met glans kan weerstaan.

Mooi hoor,

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.