Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...

in Al het andere!

Gestart door Bob R., 20 mei 2020 11:53

Vorige topic - Volgende topic

Biessendorf

Carpe Diem

Mispoes

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

MOVisser

Een tussendoortje ;)

Voor de modules Fantasiazoo een groot aantal Flamingo's gemaakt.
Tevens een aantal op handen en voeten lopende apen.

Zaterdag worden ze afgeleverd.

Ronald Visser

www.fantasiazoo.nl

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

BartvD

Ook in een ander draadje al gepubliceerd.

Van een spoor 0 Dapol Class 08 naar een NS 665.

Cabine en accubakken zijn een eigen ontwerp en 3d geprint. Ze staan ook op Shapesway voor de liefhebber die een NS 500/600 wil maken.

Bart
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

BartvD

Citaat van: MOVisser op 23 februari 2024 00:09
Een tussendoortje ;)

Voor de modules Fantasiazoo een groot aantal Flamingo's gemaakt.
Tevens een aantal op handen en voeten lopende apen.

Zaterdag worden ze afgeleverd.

Ronald Visser

www.fantasiazoo.nl

Die zien er heel mooi uit. Heb jij toevallig ook eenden en duiven in het assortiment?
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

MOVisser

De vraag naar eenden heb ik al eens eerder gehad.
Van de vragensteller nooit meer iets gehoord.
(tot nu?)

Die zijn zo te maken.

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Huup

h0 vogels zijn meer dan welkom. mussen, zwaluwen, roodborsten, kauwen, meeuwen, spreeuwen, buizerds, sperwers, kievitten, grutto's, vinken en een enkele reiger of lepelaar.... Je kunt ff vooruit als je wilt, Ronald  :angel:

Pauldg

Hoe groot/klein is een mus of roodborstje in h0 wel niet?

Voor het effect kan je beter een Condor in je tuin zetten  :D
Boomshanka!

Huup

Nee man. Een paar frutsels op een lijntje maakt al een wereld van verschil. Mus, roodborst, koolmees is kwestie van kleur. Meeuwen, merels en kauwen, daar zie je echt t fysieke verschil wel in h0.   't Kleine grut kun je ongeverfd aanleveren. De koper plakt t op zn plek en schildert t zelf in  de gewenste kleur.

MOVisser

:laugh:  volgens mij is de draad waarop ze ztiiten dikker dan de mus of het roodborstje.

Ronald Visser

Huup

Link

Mijn schoonvader heeft het volgende gebouwd (hij is goed gelukt en daarom wil ik hem jullie niet onthouden):

De Martin-Luther kerk in Ulm

Harryku

m.vr.gr.
Harry.

Vinkendrecht

groeten, Martin Vink Dordrecht

Bob R.

Lang getwijfeld aan Artitec's  station Velsen-Zeeweg / Zwolle Veerallee.
Dit soort stations en soortgelijke vervingen overal mooiere stations in Nederland en waren extreem eenvoudig. Dat ze uit nog meer zuinigheid ook overal het veld moesten ruimen zullen de reizigers toen niet gedacht hebben.
Waarom toch aangeschaft, ik ken beide stations vrij goed, mijn school was niet ver van die in IJmuiden (maar toch kwamen we met de bus...) en die in Zwolle was niet ver van familie aldaar.
Het is geen moeilijk kitje, alleen het dak vraagt om concentratie, die moet je op de juiste plaats zien te houden wat lastig is door het gebruik van secondelijm, en gebrek aan randjes als ondersteuning. Het komt  vooral op afwerking neer. Het valt pas goed op hoe klein het station is als je het op de modelspoorbaan neerzet, voordeel is dat je er eenvoudig een plekje voor kan vinden.

Ook kwam dit af:

Een Wiking Unimog verbouwd naar een Reddingbrigade exemplaar. Het is een oude Wiking, dus moest ik de ramen vervangen, aangezien Wiking voor blauw had gekozen. De brandweeropbouw vervangen door een zelf geknutseld bakje. Verder spiegels, uitlaat, windvanger en andere kleine aanpassingen. Nu nog een strand...
Vr. groeten,
Bob