Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Artitec 2019

in Archief 2019

Gestart door Eelco Storm, 30 januari 2019 10:09

Vorige topic - Volgende topic

dh3201

De 1711, 1721, 1729, 1731, 1735, 1737, 1741, 1743-1745, 1746, 1748, 1749, 1750, 1755, 1757, 1761-1768 hebben allemaal sprinterramen gekregen in de nieuwe afdeling in de verkleinde bagageruimte.
De 770, 774 en 1781 hebben volledig sprinterramen gekregen.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Eelco Storm

Citaat van: CKLX op 30 januari 2019 11:59
Verder had ik toch wel een NS2600 Beel verwacht...

Ik niet, kijk maar naar wat Artitec de afgelopen jaren aan spoorwegspul heeft uitgebracht. Allemaal materieel dat gedurende meedere decennia aanwezig is geweest op het spoor en daardoor in een enorme variëteit aan uitvoeringen gebracht kan/kon worden.

Een 2600 heeft op dat vlak niks te bieden en is daarmee niet interessant.

Bartje81

Toch een klein beetje jammer dat Artitec er nog niet even gelijk een latere jaren '90-versie van de IC-Hondekop bij maakt, dan hadden ze het IC-hoofdstuk kunnen afsluiten. Nu moeten we daar nog weer op wachten (misschien totdat ik een ons weeg?! :P :angel:).

Verder (helaas) niet zo veel spectaculair treinen-nieuws, ik kan mijn kalmerende pilletjes weer rustig opbergen. ;) ::) :-\

Chris

Levertermijn hk 4 niet over 2 a 3 weken.
Binnenkort = voor de zomer.
Dat vind ik persoonlijk best binnenkort.

Gert Arkema

@Bartje81

Citaat van: NS8714 op 30 januari 2019 13:09
... materieel dat gedurende meedere decennia aanwezig is geweest op het spoor en daardoor in een enorme variëteit aan uitvoeringen gebracht kan/kon worden.

Wait&see...

Geen belofte maar een verwachting...
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

ex44

Citaat van: 44Op de site staat ook de folder van de militaire nieuwtjes vermeld, maar als je die aanklikt krijg je de folder civiel.

Dat is inmiddels aangepast. Zie hier.

Rondje_HO

Dus inderdaad toch een Fokker D.VII   :) 

(iemand anders kwam ermee hoor, niet ik ;) )

Wat me overigens wel opvalt is dat Artitec steeds meer militair- en automodellen gaat maken, daar waar ze eerst voornamelijk treinen ontwikkelden. Is die markt zoveel groter? Of zitten er gewoon een paar liefhebbers bij Artitec?

IJsselsteyn

Ze ontwikkelden eerst vooral kits van gebouwen. Daarna kwamen de treinen en die zijn er nog steeds. En tegenwoordig maken ze daarnaast ook automodellen en militair spul. Het een gaat niet ten koste van het ander; het is vooral meer geworden.

Steyn

VAM65

Ontwikkelkosten voor dat spul is verl lager dan voor treinen, dus daar verdienen ze veel meer op.

Chris80

Ik denk inderdaad dat er best een grote afzetmarkt is voor militaire modellen. Daarnaast zullen de ontwikkelkosten ook een stuk lager liggen dan treinen, dus minder risico?

Bovenstaande is maar een gok, geen idee of het echt zo is. Maar ik vind het wel logisch klinken ;D

Groet,
Chris

Rob Ellerman

Citaat van: CKLX op 30 januari 2019 11:59
.....Verder had ik toch wel een NS2600 Beel verwacht...

CKLX

Cock,

Ik denk dat de markt inmiddels voorzien is door de bouwset van Kleinspoor. Het is alleen jammer dat de Athearn draaistellen die Edwin gebruikte niet meer leverbaar zijn, anders had die kit nog wel bestaan... Ik heb hier ook nog een stammetje blauwe Schürzenrijtuigen liggen als Rheingold-Express, die moeten dan maar wat langer wachten op een passende trekkracht. :'(

Rob

BTT
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Meppelspoor

Citaat van: Chris op 30 januari 2019 13:10
Levertermijn hk 4 niet over 2 a 3 weken.
Binnenkort = voor de zomer.
Dat vind ik persoonlijk best binnenkort.

Is de levertijd van de volgende model al bekend "Hondekop 4 nr 772, Reclamebanen, A-sein, telerail, ATB, IV-V"?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Chris

Sicco Dierdorp

Ik vind het sowieso wel bijzonder dat men allerlei wilde dingen verwacht, terwijl Artitec pas net begonnen is aan het grote project Hondekop. Volgens mij vergissen we ons dan een beetje in schaalgrootte en marktgrootte. Of zijn we gewoon hebberig  ;D