Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

SLT in H0 voor Kleindrecht

in Werkspoor

Gestart door AdLoc, 7 januari 2019 15:17

Vorige topic - Volgende topic

DBCargo

Heel erg mooi geworden! Wauw!

Heb je toevallig nog onderdelen liggen van de orginele BR 423? Ik zoek nog wat dingetjes, misschien heb jij die nog liggen en ben je bereid ze te verkopen?

Alvast hartelijk dank!

AdLoc

Citaat van: DBCargo op 18 april 2021 10:09
Heb je toevallig nog onderdelen liggen van de orginele BR 423? Ik zoek nog wat dingetjes, misschien heb jij die nog liggen en ben je bereid ze te verkopen?

Ik zal je even antwoorden via PB
Ontkoppel je hersens op tijd!

Rob Ellerman

So-de-knetters, dat heb je heel erg mooi gedaan! Complimenten (y)

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

AdLoc

Deel 27 - De Nabrander

Ik heb heel veel positieve reacties gekregen op de bouw van de SLT. Ook via PB.  (y)
Ook vragen een aantal of ik nog meer modellen ga (om)bouwen.

Daar kan ik heel kort over zijn... eh... nee.
Het kost heel veel tijd en energie. Ook al is het resultaat naar tevredenheid. Maar ik heb nog veel andere (modelspoor) dingen te doen.

Het enige ombouwproject wat nog staat is het ombouwen van een SGMII naar een Vlaflip III, maar dat is minder werk... de basis is al goed aanwezig. En ik heb alle materiaal al binnen.
En daar ga natuurlijk wel weer een bouwverslag van maken.

Om het SLT project waardig af te sluiten nog één foto.
Want er ontbrak nog wat. De machinisten kwamen maar moeilijk de cabine in en uit.  :o
Er moesten nog handgrepen geplaatst worden en dat was ik helemaal vergeten.

De handgrepen heb ik gemaakt van (het plastic ontdane) dichtbindstripjes. Dat is mooi dun en zilverkleurig.
Vastgezet met een drupje Kristal Klear.

Het staat gelijk meer af, za'k maar zegge  ;D



Groeten,
Ad
Ontkoppel je hersens op tijd!

Mitchell

Het zijn de kleine details die een model echt afmaken he!

Deze handgrepen passen (en horen) er pefect bij.
Zeker met de blauwe achtergrond vallen ze goed op  (y) (y)

Fritsprt

Wat een pareltje  (y) Ik stel voor dat je elke maand even een nabrander foto plaatst  ;D
Groet Frits

Eegtrain

Wat een ontzettend gaaf idee. Ik had een jaar geleden ditzelfde idee, maar kwam al gauw op rond de 800 euro aan kosten. De gedachte dat wellicht Piko mogelijk plotseling met een model als dit op de markt zo komen hield me toen tegen. Ik denk dat als je dit model zo aanbied voor rond de 800 euro, dat je nog wel kopers zult vinden ook.
Maar hele dikke complimenten, wat een gaaf model geworden !  (y)
Groeten, Eeg

AdLoc

De ombouw heeft mij geen 800 euro gekost.

Ik had geluk met de aanschaf van de kappen. Die waren nog van de flink grove variant en direct van Mitchell overgenomen.
En het donor treinstel komt van iemand uit Oostenrijk die hem zeker graag kwijt wilde.
Gekocht via CataWiki en blijkbaar was er toen niet veel belangstelling voor. Dus voor een mooie prijs gekocht.
En ik heb hem zelf gespoten en zo, dat scheelt ook.

Maar als je inderdaad de kappen tegen de huidige prijs gaat aanschaffen, de donor duur uitvalt en je moet laten spuiten, dan komt die 800 euro wel in zicht.

Maar van wegdoen is natuurlijk geen sprake... want aan manuren haal ik wel de 500 denk ik.
Ga er zelf van genieten!
Ontkoppel je hersens op tijd!

MDG

Wellicht dat je een grove schatting kunt maken van gemaakte kosten zonder manuren uiteraard?
Hoeft natuurlijk niet maar mijn nieuwsgierigheid vraagt hier om.  ;D

Overigens een schitterend model geworden!
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

Sven

Even een reactie op de verkoopwaarde: de materiaalkosten doen er daarvoor niet toe. Voor al het werk dat er in zit en het werken naar perfectie, schat ik dit model op een waarde van €1500 tot €2000. Al zaten de materiaalkosten onder de honderd euro. Maar zoveel noeste arbeid er gewoon van genieten! Ik denk dat er maar weinigen zijn die zo'n project tot zo'n succesvol einde kunnen brengen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Rob Ellerman

Petje af Ad, prachtig geworden!  (y)

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

ReneN

Dit model is van grootseriekwaliteit en had ook zomaar door Artitec of Piko op de markt kunnen zijn gebracht. Een dergelijk strakke afwerking zie je niet veel bij zelfbouwers.  (y)

AdLoc

#192
Citaat van: MDG op 16 juni 2021 11:12
Wellicht dat je een grove schatting kunt maken van gemaakte kosten zonder manuren uiteraard?
Hoeft natuurlijk niet maar mijn nieuwsgierigheid vraagt hier om.

Ik kan wel even in grote lijnen aangeven wat de SLT aan materiaal heeft kost.
- De 3D kappen van SpoorObjecten: te koop via Shapeways, $ 300,-
- De Roco DB BR 423 als donortreinstel, alleen nog 2e hands te koop: Ik heb er 165 euro voor betaald.
- Gelaserde raampjes (Snijlab): 20 euro
- 5 Potjes verf 's 125 ml van Phildie: 5 x 10 euro = 50 euro
- 2 x Valejo Varnisch (Gloss en Satin 1 op 1 gemengd) voor de laatste laag: 2 x 5 euro = 10 euro
- 2 x Scharfenberg imitatie koppelingen (Weinert): 30 euro incl. verzendkosten
- Decal sheet voor afdrukken van de deuren: 5 euro
- Ledjes, draad, weerstanden e.d.: 10 euro
- 2 Pantografen (Sommerfeldt): 30 euro
- Afwrijf symbolen visgraten, fietsen/rolstoel e.d. (Kleinspoor) : 25 euro
- Diversen/afsplaktape/schuurpapier e.d.: 10 euro

Dus, voor rond de 650 euro zou je een SLT kunnen maken. Dan heb je een analoog model.

De verf kan denk ik wel goedkoper, maar de verf van Phildie spuit wel erg mooi.
Je kan ook laten spuiten, maar daar hangt wel weer een prijskaartje aan.
En je moet ook geluk hebben met de aanschaf van het donortreinstel.
En misschien zijn er ook nog wel 3D kappen van de SLT op te sporen.

Het bestand om bij Snijlab de raampjes te laten laseren is eigen ontwerp, maar kan ik gratis beschikbaar stellen.
Geldt ook voor het decal ontwerp voor de deuren.

mvg.
Ad

Ontkoppel je hersens op tijd!

AdLoc

Na 3 jaar andere dingen gedaan te hebben aan de baan en daarbuiten, weer even wat aan de SLT doen.

Ik heb er een Loksound 5 met luidspreker ingebouwd.

Nu heb ik genoeg versterkte uitgangen om alles apart te schakelen: koersborden, binnenverlichting en richtings afhaneklijke cabineverlichting.
Daarnaast wil ik ook nog het geluid van de SLT er in hebben. Die is er helaas niet, dus ga ik zelf aan de klus met de Lokprogrammer.
Een hele uitdaging, maar wel leuk als het lukt.

Als ik wat te luisteren heb zet ik het wel weer op YouTube.

Gr. Ad
Ontkoppel je hersens op tijd!