Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Dioramaatje 009

in Trams en smalspoor

Gestart door tothebeach, 30 december 2018 21:22

Vorige topic - Volgende topic

tothebeach

Net bij Wieger drie (Tillig, niet zeggen hoor) wissels aangeschaft ::)
Voor een leuk prijsje overigens....

Groet,
michel

Floris Dilz

och, als je netjes werkt zal t vast wel gaan, toch...

Simplex

En? Volgende week klaar?
Mvh Steef

g-j

Zie je wel! Ik ben niet de enige die van provocerend coachen houdt. Steef kan het ook  (y)

Gert-jan

Floris Dilz

gewoon een worst voorhouden. Als t volgende week klaar is krijg je een frikandelbroodje en een fristi.

Tjalling

Doe ik er een zakje mosterd bij  ;D

Bijna klaar! Toch?

Groet,
Tjalling

tothebeach

Citaat van: Floris Dilz op 31 december 2018 13:36
(...) en een fristi.

Hmmm

Ondertussen maar iets gedaan aan de module. Met wat verpakkingspapier, resten houten vloer en karton een basis landschap gevormd. Bij de IKEA hebben ze placemats van kurk, die dienen hier als ondergrond voor de baan.

Groet,
michel

Simplex

Zie je? Met een Fristi word alles beter!
Mvh Steef

tothebeach

Doe mij maar eigenlijk een Tjolk. ;)

tothebeach

Maar even iets anders, ballasten kostte bij mijn vorige banen mij vrij veel tijd. Het vernevelen van het water met het indruppelen van de lijm gaf vaak zoveel vocht, dat het pas echt droog was na ongeveer een week. Kan dit sneller? En hoe dan? Want op en tussen de ballast komen ook nog gras en kleine plantjes.

een beetje zoals dit idee (een eerder uitgewerkt dioramaatje):

Groet,
michel

Noordernet

Hoi Michel,

Kun je wat vertellen over dat locje? Het oogt, net als de rest van het materieel, zeer Frans.

Wolter
Kleinschalig prutsen aan spoor en tram.

tothebeach

Het lokje is een GEM Varikit 9003 op een Fleischmann 7000 onderstel. Zelfde lokje, iets anders geverfd (net als de wagentjes):

Het ding rijdt helaas niet, gisteren sprong spontaan 1 van de stangen los :(

Groet,
Michel

Klaas Zondervan

Citaat van: tothebeach op  1 januari 2019 13:36
Maar even iets anders, ballasten kostte bij mijn vorige banen mij vrij veel tijd. Het vernevelen van het water met het indruppelen van de lijm gaf vaak zoveel vocht, dat het pas echt droog was na ongeveer een week. Kan dit sneller? En hoe dan? Want op en tussen de ballast komen ook nog gras en kleine plantjes.
Mijn eerste gedachte: je maakt het te nat. Met houtlijm moest ik ook een paar dagen wachten, maar een hele week, dat heb ik niet meegemaakt. Tegenwoordig lijm ik ballast met boekbindlijm. Ik heb de indruk dat dat sneller droogt dan houtlijm. Na een etmaal is het droog genoeg om er op verder te werken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

tothebeach

Dat zal het waarschijnlijk wel zijn geweest. Of het precies een week duurde weet ik niet, maar het was wel lang. En ik wilde ook dat het goed droog was. Deze keer ga ik ballasten met voorstrijk, nooit eerder gedaan, maar we hebben een restje over. Misschien dat dat ook scheelt in droogtijd.

groet,
michel