Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Zoek ledjes voor Marklin NS 1700 loc

in Elektronica en analoog

Gestart door BDS2006, 6 augustus 2006 17:53

Vorige topic - Volgende topic

stig

Het artikel van M. Schultze laat niets te wensen over dacht ik zo.

Voor allerlei soorten LEDs. Ga ajb naar je plaatselijke electronica handel en laat die man wat laatjes open trekken en zoek wat leuks uit of kijk eens in de catalogus van Conrad (of online)

Zo geheimzinnig zijn LEDjes niet...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

Ik ga mee met Stig.

Op beide sites legt men prima uit hoe en wat.
En in deze tread staat al menig maal waar leds te verkrijgen zijn.

BDS2006

heb bij conrad gekeken hebben alleen 5mm leds en geen 1,5 mm leds, en waar kan je het beste prinplaatje vandaan halen.

Chris

Wederom Conrad, beursen, electronica zaken.

BDS2006

hallo, heb conrad gebelt hebben geen 1,5 mm leds alleen 5 mm leds, op hun site staan ook smd leds zijn dit de juiste leds die je in de trein kan stoppen of moet je andere hebben?

hier de foto van de smd leds

Chris

Niet als ze zo per strip verkocht worden.

Kwestie van opmeten he ? Trein erbij pakken en meten is weten.
En let op de kleur he, een 1700 met witte seinverlichting staat een beetje vreemd.

BDS2006

dus deze smd leds zijn niet goed? staat bij de beschijving dat je ze los kon halen

Chris

Geen idee, vraag eens wat door als je Conrad aan de lijn hebt,

BDS2006

hallo,

heb vanochtend Conrad gesproken en heb de volgende leds aanbevolen gekregen, maar ze konden niet met zekerheid zeggen dat de juiste zijn

hier volgt een afbeelding, ze zijn 1,9 mm helaas geen 1,5 die hadden ze niet.

dus is dit de juiste leds die je kan gebruiken voor de trein?

Geoffrey Korstanje

Deze kan je inderdaad gebruiken, maar zoals eerder vermeld, meten is weten.
Niet elke cabine is hetzelfde natuurlijk. Maar deze hebben wel het goede formaat om in te kunnen bouwen al zou ik persoonlijk kiezen voor nog kleinere leds.

Kijk anders ook eens bij http://www.kent-electronics.nl/
Hier ben ik tot nu toe altijd geslaagd.

M.Schulte

Dit is inderdaad zo'n LED die ik ook gebruikt heb voor de Benelux.

;)

Sander

BDS2006,

ik zou gewoon, zo voor de eerste keer van alle soorten 1 of 2 leds halen waarvan jij denkt dat je er misschien wat mee kunt. Zijn niet al te duur dus kan prima.

Even passen als de leds erzijn en voila je ziet meteen welke niet kan en welke wel (beetje bijwerken, afvijlen, zagen enz.)

Echter de gekochte leds gebruik je nog niet!!! Deze leds bewaar je goed. Je besteld gewoon een paar nieuwe. (Of liever koopt ze in een winkel, scheelt verzendkosten)

De andere leds bewaar je. Nu weet je welke leds er zijn, bij welke loc of treinstel dan ook kan je nu passen welke leds eventueel zou kunnen.
Enz enz enz...

Dat lijkt me voor jou de beste oplossing.

mvg,
Sander

mvg,
Sander

BDS2006

als ik goed gelezen heb je 1,5 mm gebruikt voor de loc, bij conrad zijn de kleinste 1,9 mm, ik heb de loc op gemeten en komt rond de 1,5 mm uit.

met wat voor zagje kan je z'on ledje het beste afzagen/ bijwerken, moet ongeveer 0,4 mm bijgewerkt worden, de gele lampje in de loc laat ik zitten, ga de loc alleen van rode leds voorzien.

Sander

afvijlen met ene vijl. Of zagen met een klein handzaagje.

Bij elke bouwmarkt te koop.

mvg,
Sander
mvg,
Sander

JaJo

Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl