Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Hornby herfst/winternieuws

in Archief 2018

Gestart door RobertH, 2 juli 2018 23:07

Vorige topic - Volgende topic

henk

Het zijn zo te zien gewoon de koppelingen die op de Lima zaten. Kortkoppelmechaniek op de tussenbak, maar niet op de motorbak. Vandaar de koppelafstand.
Het lijkt me ook logisch dat het stel gebaseerd is op de Lima's, net als de Rivarossi Thalys een jaar of wat geleden. De late uitgaven van Lima waren goed ogende modellen die met een technische update nog goed mee kunnen. Jammer dat de koppeling op de motorrijtuigen dus niet is aangepast.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

iarnrod

#91
Met véél geduld en gepriegel de loc en dummy open geprutst:

Met onderaan rechts op de dummy de 'blanco' 21p stekkers

Citaat van: MDK193 op 11 juli 2018 07:08
Maar wel top dat je de foto's plaatst! Heb je weer wat meer info om een keuze te maken. 
Da's dan ook de bedoeling met de foto's hier te posten en niet in een ander draadje.
Al bij al ben ik heel tevreden met deze aankoop. Het was een 'buitenkansje'. De adviesprijs ging ik er zeker niet voor geven.
(Hetzelfde geld voor de nieuwe modellen, wens ik niet te doen)

Citaat van: Rondje_HO op 11 juli 2018 08:47
Zit hij op de foto wel goed gekoppeld? Ik twijfel een beetje namelijk  :-\
Yep! Helaas wel. Ik liet de set 'inrijden' op de grotere railradius R4 van Hornby. En vrees voor een minder aangenaam gedrag bij gebruik op de radiussen R1 & R2 (371mm/438mm. Ga ik niet uitproberen! De huidige Jouef sporen zijn dezelfde als die van Hornby)
https://www.hornby.com/uk-en/hornby-track-planner
Gewoon jammer dat ze bij het 'dochtermerk' Jouef, niet zoals bij het moedermerk Hornby, de minimum radius op de verpakking meegeven.

Persoonlijke bevindingen:
Matrix = boven m'n budget dat ik wens uit te geven
De nieuwe uitvoeringen van Jouef TGV: = adviesprijs ook boven m'n budget. (Maar mits sterke afprijzing... = ander verhaal) .
Héél tevreden met dit buitenkansje van m'n nieuwe TGV PSE 'silver' met zachte rijeigenschappen.
Dus hou ik het (voorlopig toch) op m'n Mehano Thalys... Maar mocht zich later alsnog een buitenkansje komen... .

Ik hoop dat eventuele liefhebbers hiermee wat verder kunnen.
(Het is een kwestie van overwegen wat de doorslag voor jezelf moet geven: prijs-kwaliteit-techiek-afwerking-verkrijgbaarheid.)

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

henk

Maar is dit nu de 'nieuwe' Jouef waar het telkens over gaat?
Waarvan nu Thalys-varianten zijn aangekondigd?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martijn193

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

henk

Dan snap ik niet waar die verhalen over nieuwe tooling vandaan komen. Dit is de Rivarossi van een paar jaar geleden en dat was een technisch opgewaardeerde Lima.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

iarnrod

#95
Zoek het verschil (zou het nu echt enkel de 5-polige motor, en de 21p stekker zijn?):
http://lestrainsjouef.free.fr/fr/elec_fra/hl-thalys_sncf.html#lr
http://lestrainsjouef.free.fr/fr/elec_fra/hl-thalys_sncf.html#hj

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Rick

Citaat van: henk op 11 juli 2018 20:54
Dan snap ik niet waar die verhalen over nieuwe tooling vandaan komen. Dit is de Rivarossi van een paar jaar geleden en dat was een technisch opgewaardeerde Lima.
Pagina 28 in de folder, rechtsboven. Zowel bij de Thalys als de TGV staat gewijzigde tooling aangekondigd dus een vergelijk met eerdere uitgaven is niet helemaal correct.

Is er nog iemand die het apart vind dat de Thalys aangekondigd wordt met een Frans vlaggetje en de TGV met een Europees vlaggetje?  :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

#97
Tja, gewijzigde tooling, maar in vergelijking met wat?

Bij het model dat hier nu wordt getoond, zijn een heleboel onderdelen hetzelfde als bij de Lima. Vergelijk de onderkant van de draaistellen maar eens of de bevestiging van de koppelingen tussen motorbak en aansluitend rijtuig, identiek.
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=296:lima-pba-thalys&catid=108:lima&Itemid=68
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

De nieuwe tooling bestaat uit de volgende aanpassingen:

Citaat van: Matt Jordan, Hornby Customer Care AdvisorThalys
•   Locomotive body shell with new, fine detailed roof area
•   New pantographs
•   New light functions, warm white LEDs
•   Satellite antenna dome for digital communication on 1st class coach
•   Sound version available

SNCF, TGV EuroDuplex
•   Locomotive body shell with new, fine detailed roof area
•   New pantographs
•   New light functions, warm white LEDs
•   Sound version available
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijn193

#99
Duidelijk

Wel een verbetering, jammer van de koppeling. Mocht ik toch via hun eens een complete PBA kunnen kopen, zal ik het toch zeker doen. Hoewel..............alleen sound in de aangedreven kop..... Even kijken hoe dat in de marklin ook alweer zat
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

henk

Helder en verklaart een hoop!
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.