Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB]

in BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0

Gestart door marijnman, 18 februari 2018 18:02

Vorige topic - Volgende topic

Michaël dB

Vind je het niet een beetje zonde dat je meer dan de helft van de module gebruikt om de berg te maken, dan hou je niet zoveel ruimte over om wat mee te doen. Succes in ieder geval met bouwen, als je er maar lol in hebt.

Chris80

Persoonlijk vind ik het wel gaaf zo'n berg.

Succes met de bouw!

Groet,
Chris

Marc tramt

Citaat van: Michaël dB op 21 februari 2018 19:35
Vind je het niet een beetje zonde dat je meer dan de helft van de module gebruikt om de berg te maken, dan hou je niet zoveel ruimte over om wat mee te doen.
Een berg bouwen is óók "wat mee doen".
No dress rehearsel, this is our life.

Michaël dB

Citaat van: Marc tramt op 21 februari 2018 22:01
Een berg bouwen is óók "wat mee doen".

Marc ben ik met je eens. En Marijn moet het doen zoals hij wil.

marijnman

#19
20180507_145902 by poep de mul, on Flickr

20180507_145450 by poep de mul, on Flickr

20180507_144424 by poep de mul, on Flickr

hallo allemaal ik heb al een tijdje geen bericht meer achtergelaten sorry daarvoor.
ik heb ondertussen de rails besteld en binnen hier zie je dat ik mijn eerste overgang

OMB(oostenrijkse module baan)
https://oostenrijksemodulebaan.wordpress.com/

Chris80

Mooi bezig!

En even niks van je laten horen is geen pobleem, heb ik ook last van (en velen met mij ;D).

Groet,
Chris

guest7823

#21
Even vraag: klopt het dat deze wissels in het hoofdspoor liggen? Zo ja: zijn het DCC vriendelijk gemaakte Electrofrogs?

Dit om gedoe achteraf te voorkomen  ;)

En ja, dit kan netter via PB, echter ........ dit is een algemeen probleem en de hier op volgende discussie kan ter lering en de vermaeck dienen. Dus vandaar toch maar even publiek  :-[

marijnman

Hoi Paul,

Ik hoor net van Jake hier dat het insulfrogs zijn van peco, code 100. Ik wilde ze zo maken dat ze electrisch handbediend worden aangesloten. Zo kan het voor de hoofdbaan allemaal goed rijden.

groetjes marijn

guest7823

Citaat van: marijnman op 21 februari 2018 15:41

bnls_1_3d by poep de mul, on Flickr

Sorry, Marijn, ik /we heb(ben) niet goed (genoeg) naar je tekening gekeken  :-[

Ik zie nu ook dat je een Engelsman in de hoofdbaan getekend hebt. Ik zeg niet dat dit niet gaat, maar of het handig / verstandig is ....... een Engelsman is relatief kwetsbaar (zowel in het grootbedrijf als wel in model). We hebben nog niet ergens staan dat het niet mag, maar ...........

Mijn advies: vervang de Engelsman door twee wissels. Kost wel wat meer ruimte, maar is qua bedrijfszekerheid groter. En ja, er zijn zat beursbanen waarin engelsmannen zitten, maar tussen beursbanen gebouwd door een bouwer en modulebanen gebouwd door meerdere bouwers zit nog wel een verschil.

Ik zeg niet: "mag niet". Maar we hebben binnen het kernteam wel een regel: als een baan niet (goed) functioneert gaat die er voor die betreffende beurs uit en dat is een situatie die we graag zoveel mogelijk vermijden.

Dus als het nog gaat om d'r twee wissels van te maken .......

guest7823

Citaat van: marijnman op  7 mei 2018 17:20
Ik hoor net van Jake hier dat het insulfrogs zijn van peco, code 100. Ik wilde ze zo maken dat ze electrisch handbediend worden aangesloten. Zo kan het voor de hoofdbaan allemaal goed rijden.

Ook hiervan weet ik het even niet 100% zeker wat we hier al over vast gelegd hebben.

Echter ...... in de hoofdbaan enkel DCC vriendelijk gemaakte electrofrogs met puntstuksturing

En als het er niet in staat: helaas een deel van het groeiproces waarin de documentatie zit

En wederom: we zeggen het niet om je te pesten, maar om te zorgen dat je gegarandeerd en zonder problemen kan meedoen in de beursbanen

guest7823

En ja ....... in de Bh0UB's liggen ook twee engelsmannen. Echter .... die liggen niet ingeballast, maar "opgeschroeft". Dus "in geval van" zijn die zo te vervangen. Hetzij door een nieuwe Engelsman, hetzij door een recht stuk spoor. Bij een ingeballast wissel is "ter plekke vervangen" praktisch niet te doen.

Verder zal er binnen het kernteam geen moment getwijfeld worden om "if sh*t hits the fan" een Engelsman op de Bh0UB PDQ te vervangen door een recht stuk spoor.

Dus die situatie is niet of nauwelijks te vergelijken met een ingeballaste Engelsman in een inbreng, die dan dus per direct uit de rijdende baan gehaald moet worden.

Ad Cleijsen

Sohee,

Is daar ff 12 jaar en bouwt een prachtbaan. Onderwerp, details zijn van de man.

Marijn - maak gebruik van de tips en trics die je hier krijgt, dat is niet van zomaar even. Maar bewezen gedoe wil je voorkomen om niet voor schut te gaan op een beursdag.

groet

Hendrik Jan

Nog even over die Engelsman:
Ga vooral uitgebreid testen!

En steeds stapje voor stapje.
Zodra de rails en wissels liggen: testen!
Met het moeilijkste ontsporingsgevoeligste spul dat je te pakken kunt krijgen van jezelf of van anderen.

En na ballasten: weer testen.
Niet goed?
Storing zoeken.

Vraag vooral hulp als je er niet alleen uitkomt.

Succes met de bouw, het wordt vast prachtig!

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

marijnman

#28
vandaag was de Oostenrijkse lok 1042.611 gespot in Nederland op de spoorbrug in Eindhoven hij werd getrokken door de NS 2327:

IMG_0727 by poep de mul, on Flickr

IMG_0747 by poep de mul, on Flickr

ik nodig jullie graag uit om mee te komen bouwen:
https://oostenrijksemodulebaan.wordpress.com/ 

Henk Zwoferink

Dat ziet er gaaf uit! Ben echt benieuwd wat het wordt. Het is misschien wel leuk zelfs voor Rail Magazine, breek je meteen het record van jongste bouwer en jongste artikel schrijver  ;D ;D