Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

LSModels 2018

in Archief 2018

Gestart door ATB, 24 januari 2018 17:00

Vorige topic - Volgende topic

Jamie

Kan het zijn dat het linkje niet werkt??
Mvg jamie

Falcon10

Doet het hier gewoon, is een PDF file, misschien dat ie daarom niet bij je opent ?

Jamie

Ja idd staat nu bij de downloads.
Dankjewel  (y)

Taigagaai

Zijn die autotransportwagens nou te gebruiken voor een autoslaaptrein in de zomer?
Spoorgroet, Martin

Bartje81

Het is volgens mij wel weer hetzelfde type als dat de NS ooit voor autoslaaptreinen gehuurd heeft, alleen zijn deze zonder NS logo's.

Maar volgens mij zou een modeltreinenwinkel uit Vlaardingen hetzelfde type met NS-logo uit laten brengen (of heeft dat inmiddels al gedaan?)?

Daan!

Citaat van: Taigagaai op 26 augustus 2018 22:37
Zijn die autotransportwagens nou te gebruiken voor een autoslaaptrein in de zomer?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Martijn193

Die komen in oktober
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Daan!

Citaat van: Bartje81 op 27 augustus 2018 14:28
Het is volgens mij wel weer hetzelfde type als dat de NS ooit voor autoslaaptreinen gehuurd heeft, alleen zijn deze zonder NS logo's.

Maar volgens mij zou een modeltreinenwinkel uit Vlaardingen hetzelfde type met NS-logo uit laten brengen (of heeft dat inmiddels al gedaan?)?

De oude oplage bevatte maar één artikelnummer (34010) dat NS-logo's had. De rest was van SNCF.
MTE brengt inderdaad een versie met NS-logo's uit onder 94011.

Of de hierboven, nog niet uitgebrachte, gelinkte modellen voor de autoslaaptrein inzetbaar zijn, weet ik niet. Ik neem aan van wel.
Volgens de site van LS Models heeft het nieuwe model de volgende kenmerken: is clair, STVA rouge, version courte, tijdperk V.

Opvallend zijn de verschillen in tijdperk waarin een model inzetbaar is volgens LS Models.

Rondje_HO

Kleine aanvullingen van Models World  :)

MW1903 - Set Railtour II "Freccia del Sole"

MW1905 - Set Railtour II "Camino Azul"

Bron: http://www.models-world.eu

Op de site wordt ook melding gemaakt van twee "complementaire" sets, wat ook door de nummering wordt gesuggereerd. Wellicht komen deze sets dus uit in een basisset en een uitbreiding.

clickmaniac

Gaaf. Die jaartallen zijn echter niet helemaal correct want de DMS bagagerijtuigen kwamen pas in 1977. En bij de uitbreidingssets staat de info van set 1601 ... beetje een zootje dus.
En de i2 "resto" in baksteen-rood heb ik al! Er was er maar eentje van, in het echt. Damn. Alleen staat het logo hier net even ergens anders.

Rondje_HO

Ja de omschrijvingen op die pagina's kloppen niet, dat zijn kopieën van pagina's van eerdere sets. Daarom staat er ook dat ze al in 2017 zijn verschenen (gelukkig niet)  :)

AlexDalex

De Models World set Parijs - Amsterdam MW1802 wordt momenteel uitgeleverd, Foto's op de Site  (y)

Chris

Rondje_HO

En als we dan toch bezig zijn, Models Worl heeft ook de Railtour sets (de Camino Azul en de Freccia Del Sol) verder gespecificeerd:

Oeioei, wat maken ze ineens een boel sets daar  :o

clickmaniac

Mooie sets alleen die jaartallen kloppen niet. De SNCB DMS bagagerijtuigen kwamen in 1978 op de baan...  zouden ze wel samen met de Pullman barrijtuigen in één trein hebben gereden?