Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

LSModels 2018

in Archief 2018

Gestart door ATB, 24 januari 2018 17:00

Vorige topic - Volgende topic

ATB

Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Meppelspoor

Zo te zien telt Nederland nog steeds niet mee bij LS Models?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

MMTB

Zo te zien gaan ze de concurrentie aan met Piko omdat ze ook de RBe 4/4 gaan uitbrengen
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Chris2412

Mooi die auto's voor lading.

Hopelijk mooi gedetaileerd voor niet te duur.

Heb nog wat autotransporters liggen wachtend op vulling.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Dennis1984

Mooi lijstje, maar op de EW IV stuurstandrijtuigen en de EW II stuurstandrijtuigen na geen nieuws. De andere modellen stonden al in het boek van LS uit 2010. Dat de stuurstandrijtuigen BDt nu van zowel Piko als LS gaan komen betekent waarschijnlijk dat de prijs van de RailTop rijtuigen naar beneden gaat.

Ik hoop dat de Bpm61 ook uitgebracht gaan worden in Cisalpino-uitvoering, zoals ze ooit als Eyro Edition zijn gemaakt. Die modellen zijn niet te vinden, maar er zijn ook maar enkele tientallen van gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Falcon10

Voor mij ook niet zoveel bijzonder.
De SBB Apm was reeds vorig jaar aangekondigd.

En de samenwerking met Pirata Models voor een paar Bcmh wagons van de ZSSK staat momenteel precies ook nog niet op een hoog pitje.

Luc2000

Citaat van: Dennis van Leuverden op 24 januari 2018 17:19
Ik hoop dat de Bpm61 ook uitgebracht gaan worden in Cisalpino-uitvoering, zoals ze ooit als Eyro Edition zijn gemaakt. Die modellen zijn niet te vinden, maar er zijn ook maar enkele tientallen van gemaakt.

AMCE heeft deze toch ook uitgebracht? Ook zeldzaam, maar grotere oplage ;)

Gaaf dat de BLS stuurstand ook uitgebracht wordt. Nu maar hopen dat de (waarschijnlijk mooiere) LSm eerder met de rbe 4/4 komt dan de piko versie. Zijn er al prijzen bekend?

Edwin2121992

Ik vind trouwens die EW I restauratie rijtuigen ook niet mis, zeker niet het aantal uitvoeringen, dit is een rijtuig wat nog niet veel fatsoenlijk is geproduceerd. De stuurstanden zijn leuk, ze laten nu zo wat alle bestaande uitvoeringen zien. Maar welke ervan nu echt gaan komen? Piko brengt maar een type uit. Het leuke is van de RBe 4/4 is dat ze bij zowel Piko als LSModels ook de vouwbalg overgang in uitgeklapte stand gaan meeleveren. Roco gaat dit jaar hun EW II een opknapbeurt geven, dus er zijn straks mooie SBB binnenlandse treinen te maken.

Groeten Edwin.

Dennis1984

Citaat van: Lucf op 24 januari 2018 19:31
ACME heeft deze toch ook uitgebracht? Ook zeldzaam, maar grotere oplage ;)
Die lijken erop, maar ACME rijtuigen zijn omgebouwde FS-rijtuigen, terwijl die van Eyro Edition (net als deze LS rijtuigen) van de SBB zijn.

Silvolde

Geen info over de Rheingold 1983 modellen. alleen bij Lemke staan ze in het overzicht.
Ik koester mijn ADE Rheingold 1983 samenstelling.

Gr, Solvolde

Luc2000

Citaat van: Dennis van Leuverden op 24 januari 2018 21:19
Die lijken erop, maar ACME rijtuigen zijn omgebouwde FS-rijtuigen, terwijl die van Eyro Edition (net als deze LS rijtuigen) van de SBB zijn.

Waar kun je dat exact aan zien? Draaistellen?

Dennis1984

Ramen, draaistellen, onderkant rijtuigen, deuren. Het zijn compleet andere rijtuigen :).

Hier op de foto kun je het nog wel een beetje zien:
https://www.flickr.com/photos/47704640@N02/15000494624

Het eerste 1e klasse rijtuig is van de SBB, de volgende twee 1e klasse rijtuigen van de FS.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Falcon10

Iemand eigenlijk enig idee of die EW1 rijtuigen van de SBB ( en dan vooral die de purpere en die met kaasopdrukking ) in internationale treinen zaten die langs duitsland kwamen ?

Edwin2121992

Zover ik weet is EW I en ook de restauratie rijtuigen altijd binnenlands geweest, SBB had andere rijtuigen voor internationaal verkeer.

Groeten Edwin.

Dennis1984

Inderdaad Edwin. De rijtuigen hebben ook een code '50' wat binnenlands gebruik betekent. Ze reden in Zwitserland wel veel in doorgaande Internationale treinen, zoals Milaan-Stuttgart.

Ik ga zelf de kaas Mitropa versie bestellen, evenals de paarse Le Buffet Suisse :laugh:.

Met vriendelijke groet,
Dennis