Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

25 jaar geleden

in Ditjes en datjes

Gestart door Jan Bennink, 16 december 2007 12:36

Vorige topic - Volgende topic

Willem1951

Zolang de diascanner blijft werken, blijf ik wel dia's scannen. Het is de enige manier om je dia's in de toekomst toegankelijk te maken en te laten zien.
En dat doe ik vooral voor mezelf.
Heb overigens de hoop, dat ik ooit al mijn dia's kan digitaliseren, zoals ik het doe, allang opgegeven.
Ik moet keuzes maken: welke dia's wel en welke dia's niet.
Het kost eigenlijk teveel tijd. Niet voor niks vraagt de NVBS elke keer om beeldbewerkers om de toevloed aan geschonken collecties nog enigszins te kunnen verwerken.
Groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

Op 11 juli 1999 wat kleurrijke trams in Amsterdam gefotografeerd.

Paulus Potterstraat. Na het OV-geel werd de nieuwe huisstijl blauw met wit.

1ste Constantijn Huygensstraat bij de Overtoom. Je kan er natuurlijk ook reclame opplakken.

1ste Breeuwersstraat met een volledig beplakte tram.

Admiraal de Ruijterweg met een tram, die reclame maakt voor goedkoop internationaal bellen. BTW: die zeeheld heette toch de Ruyter ?

De Clercqstraat bij de Bilderdijkkade.

De Clercqstraat bij de Da Costakade.

Marnixstraat bij Rozengracht. Vind dit toch de mooiste klassieke kleurencombinatie.

Groeten.
Wim van der Ent

Gert Arkema

Mooie platen Willem, hoewel ik niet erg vaak in Amsterdam kwam zeer herkenbaar. Ik vond de LHB stellen altijd bijzonder.

Citaat van: Willem1951 op 11 juli 2024 09:43
... BTW: die zeeheld heette toch de Ruyter ? ...

Citaat van: Wikipedia... Zijn naam werd, zoals in de 17e eeuw gebruikelijk, ook door hemzelf op verschillende wijzen geschreven.....

...De overlevering wil dat Michiel om deze oom, die hij graag mocht, te eren, later de naam De Ruyter aannam. De schrijfwijze stond niet vast, evenmin als het voorvoegsel de; allerlei spellingvarianten zijn in de geschriften terug te vinden....
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Gert Arkema

Mooie platen Willem, hoewel ik niet erg vaak in Amsterdam kwam zeer herkenbaar. Ik vond de LHB stellen altijd bijzonder.

Citaat van: Willem1951 op 11 juli 2024 09:43
... BTW: die zeeheld heette toch de Ruyter ? ...

Citaat van: Wikipedia... Zijn naam werd, zoals in de 17e eeuw gebruikelijk, ook door hemzelf op verschillende wijzen geschreven.....

...De overlevering wil dat Michiel om deze oom, die hij graag mocht, te eren, later de naam De Ruyter aannam. De schrijfwijze stond niet vast, evenmin als het voorvoegsel de; allerlei spellingvarianten zijn in de geschriften terug te vinden....
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

hmmglaser

Dat ziet er 10x beter uit dan al die moderne meuk van nu.
Vraag me serieus uit hoe ze aan die ontwerpen van nu komen, iets van wie kan het grootste wangedrocht ontwerpen?
Ik vind het meeste van de NS tm de IRM wel wat hebben, maar alles erna kan me gestolen worden.
Maar het lijkt wel wereldwijd een tendens te zijn spuuglelijke dingen maken!
Merk zelf dat ik oude gebouwen ook steeds meer kan waarderen, was laatst in een oude opslagloods aan het werk met vakwerk staalconstructie bekleed met planken en schoonmetselwerkmuren buiten en binnen.
Mvg Mark