Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Piko 2018

in Archief 2018

Gestart door Gérard Drost, 29 december 2017 10:11

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Ik wilde het net tikken :)

ZwolsBas

#46
Tja, Piko kwam eerst ook met een N 2200 en later H0 2200.
Mijn Roco 2400 blijft het is inderdaad een supermodel.

PIKO SmartControl® light, ben benieuwd wat deze centrale kan.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Sicco Dierdorp

Ik heb toch verdomd weinig mensen hun Roco 1200 zien verkopen omdat Piko hem in N gemaakt heeft  ;D

Chris


Thowra

Ha leuk! Zo te zien kiest Piko voor de NS 2218 als nummer voor het bruine 2200 model.
Bij Werps Modelbouw heb ik afgelopen beurs in Houten de schildjes met nummer NS 2210 weten te scoren.
Deze heeft met hoog A sein t/m begin 1982 in het bruin gereden. Dit gold trouwens ook voor de NS 2218.

(y)

Jeroen
We're all riders on this train.

Falkenberg

Die DEC ketelwagens lijken me een ideale basis voor een Pieter Bon vierasser. Net nu ik er een bouwpakket van heb liggen >:( :'(

Chris

@Jeroen : Ik heb de nummers thuis (ken ze niet uit mijn hoofd)
Maar ik zal ze vanavond wel even opzoeken.

Rick

Citaat van: Thowra op 29 december 2017 18:15
Ha leuk! Zo te zien kiest Piko voor de NS 2218 als nummer voor het bruine 2200 model.
Bij Werps Modelbouw heb ik afgelopen beurs in Houten de schildjes met nummer NS 2210 weten te scoren.
Deze heeft met hoog A sein t/m begin 1982 in het bruin gereden. Dit gold trouwens ook voor de NS 2218.
De glazen bol voorzag het al  :):

Citaat van: Rick op 13 juni 2017 17:28
je kan er ook vanuit gaan dat Piko eerst de oerversies brengt (2297 bruin zonder demper en logo, 2342 geel/grijs met grijze voetplaat) en dat de nieuwere versies (2218 bruin met A-sein, demper en logo en 2207 geel/grijs met gele voetplaat) volgend jaar worden aangekondigd.

Citaat van: Falcon10 op 29 december 2017 14:04Als ze nu kwalitatief nog wat beter worden zou mooi zijn.
Is er iets mis mee dan? Ik zou graag al mijn locs in Piko-kwaliteit hebben, goed bedrukt en rijden ook netjes.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chrisjantje

#53
Leuke nieuwtjes weer, zeker mooi nieuws voor de N-spoorder!!

Maar ik snap soms niet waarom men zo gehapt is op die dubbele H0 ontwikkelingen. Roco heeft een pracht van een H0 2400 en 1200 neergezet waarmee aan een grote wens van veel H0-modelspoorders is voldaan dunkt mij. Toegegeven dat bijv. de Roco 2200 al een oud model was, maar met de vergelijkingen die hier ook getoond zijn op BNLS vond ik dat de Roco het er nog prima afbrengt naast de Piko ;)

Piko doet het echt top maar volgens mij is het verschil in prijs tegenwoordig niet meer zo groot als vroeger. Zowel bij wagons al locomotieven doen ze echt niet meer onder in prijs in vergelijking met Roco, Fleischmann e.d.
Als ik alleen al kijk naar de prijzen van menig ketelwagen lijkt mij de tijd dat Piko modeltreinen uitbracht voor de zogenoemde habbekrats allang voorbij en ja, toegegeven, kwalitatief is het ook stukken beter. Denk alleen al aan details als los opgezette onderdelen.
Dus waarom vragen om een nieuwe 2400 of 1200 in H0, terwijl er al een prima model op de markt met prijzen (lees dump ;)) waar zelfs Piko niet aan kan tippen denk ik.

Nu komt er ook weer een RN 232 met "Holland Slab" uit, ik snap dat het model als mal bij piko er allang is en dat het een kwestie is van een ander kleurtje en dat dat goedkoper is als een compleet nieuwe mal te ontwerpen, maar of deze nu veel beter is dan de Roco? En dat wordt die laatste tegenwoordig voor een prijs aangeboden waar Piko in vroeger jaren nog niet eens tegenop kon ;D

Daarom a.u.b. geen nieuwe ontwikkeling van een 1200 of 2400 in H0, dan liever het geld in een nieuwe mal steken van bijv. SNG, Flirt-3 (meerdere varianten mogelijk!!) of een ICM in 1:87 (ook meerdere varianten mogelijk!!)

Groet Christiaan
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Sicco Dierdorp

is toch ook helemaal geen sprake van  ??? ???

Falcon10

Citaat van: Rick op 29 december 2017 19:33
Is er iets mis mee dan? Ik zou graag al mijn locs in Piko-kwaliteit hebben, goed bedrukt en rijden ook netjes.

Over de bedrukking hoor je me niets zeggen ( buiten dan dat het Lineas blauw-groen op de Lineas 186 die zet net uitgebracht hebben niet correct is ).
Kwaliteit ...... Heb onlangs bovengenoemde 186 en de Rheingold 101 van Piko in men bezit. Beiden zijn de expert reeks. Als je de kap van die loks afneemt, heb je een mooie, moderne, nette print, en binnenkant.
Modellen zijn mooi zwaar, maar naar details toe aan buitenzeide, zet ik er heel graag een Roco 186 of 101 naast, en die zijn toch fijner.
Naar wagons toe is er nog nauwelijks verschil in detail tussen Roco - Piko, maar daar zijn de prijzen ook knal hetzelfde geworden.

spock

Weet iemand of die nieuwe decoder een oem of eigen ontwikkeling is?

Falkenberg

Lijkt me de ESU 4.1 serie als ik naar de specificaties kijk. Is die er al? Nee, maar misschien is dit een tipje van de ESU sluier.

Marcel112

Dat zou te zien moeten zijn zodra de decoder uit is.
Aan een ESU programmer hangen en testen.

Eigenlijk zou het dan eerder de ESU LoPi 5 moeten zijn. Binnen de 4.x range wordt nu al 4.4 uitgeleverd.
Ja allemaal nog onder het nummer 0 ;)

Vergelijk de decoders onderling maar eens van verschillende jaargangen.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Chris

#59
Info over de nummering Piko 2200 H0

De sound lok:
Artikelnummers 52688 en 52689
NS 2210, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, NS vignet, ook geheel rode bufferplaat.

De 'gewone' lok:
Artikelnummer 52686 en 52687
NS 2218, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, geheel rode bufferplaat, NS vignet