Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Piko 2018

in Archief 2018

Gestart door Gérard Drost, 29 december 2017 10:11

Vorige topic - Volgende topic

5166

Ik hoop dat de rode zwaailichten van de 2218 een faudje is, want die heeft ie nooit gehad...

De details zijn zelfs op dit forum te vinden  ;)
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=23550.0

Groeten,
Edwin

Chris

#61
Info is nu geheel juist na contact met Piko/Scaletrading  (y)

Rob Moerkerken

Mooi, die 2218 wil ik wel!!

gr. Rob
Rob Moerkerken

roco

rails en wissels met betonbielzen . Kan ik wel van gebruiken .

gr Jos

Sicco Dierdorp

Heel mooi, precies het gewenste nummer voor mij dit keer  :D Ik hoop echt dat Piko het niet weer gaat wijzigen zoals ze deden met de geelgrijze 2200 en met de reeks 73, beide tot mijn grote teleurstelling.

Chris

#65
Ik heb net de juiste info verkregen van Piko, dus mijn info klopt nu helemaal :)
Nee, Sicco, dit gaat het worden :)

NS 1624

Zal de bestaande geel/grijze (52682) in 2018 ook met een werkend L-sein (aan de cabinekant) worden voorzien, of blijft dat een 'zelf ombouw project'?

Chris

#67
Nee. Dus de reeds bestaande geel grijze modellen 2342 en 2327 zul je zelf moeten aanpassen (ook in 2018)
Dat is namelijk nog gewoon dezelfde productie.


bron : Piko/Scaletrading

Mischa

De 2210 is inzetbaar van 1976 (aanbrengen zwaailampen) tot juni 1982 (aanbrengen huisstijl).
De 2218 is inzetbaar van 1976 (aanbrengen zwaailampen) tot oktober 1981 (verongelukt)
Mischa

Thowra

Citaat van: Chris op 29 december 2017 22:54
Info over de nummering Piko 2200 H0

De sound lok:
Artikelnummers 52688 en 52689
NS 2210, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, NS vignet, ook geheel rode bufferplaat.

De 'gewone' lok:
Artikelnummer 52686 en 52687
NS 2218, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, geheel rode bufferplaat, NS vignet


Ha, dankjewel Chris voor de aanvulling!
Ik wist echter niet dat de Piko NS 2210 ook in de maak was. Eigenlijk des te beter nu het enkel het aanbrengen van de schildjes betreft.
:laugh: (y)

Chris jij staat in direct contact met Scaletrading? Zou je kunnen overbrengen dat het zwarten van de grote raampartijen aan de zijkanten van het machinistenhuis achterwege gelaten kan worden? Heb zelf het zwart verwijderd van deze raamstijlen en oogt de lok echt zoals een Ns 2200/2300 hoort te zijn! Zal later deze dag wat foto's plaatsen van mijn bevindingen.

Jeroen
We're all riders on this train.

Thowra

Citaat van: Falkenberg op 29 december 2017 19:00
Die DEC ketelwagens lijken me een ideale basis voor een Pieter Bon vierasser. Net nu ik er een bouwpakket van heb liggen >:( :'(

Dirkjan.. dat lijkt mij ook! Ben reuze benieuwd hoe de detaillering van deze ketelwagen zal zijn. Van zowel de set als een enkele wagon.
In dat geval kan Piko een nieuw Nederlands model op de markt brengen. Leuk!

Jeroen
We're all riders on this train.

spoorzeven

#71
Citaat van: Chris op 30 december 2017 10:52
Nee. Dus de reeds bestaande geel grijze modellen 2342 en 2327 zul je zelf moeten aanpassen (ook in 2018)
Dat is namelijk nog gewoon dezelfde productie.
bron : Piko/Scaletrading
De wijziging zelf aanbrengen, is echter niet noodzakelijk als je de loc inzet voor een 'Klompentrein'. In tegenstelling tot wat ik eerst dacht, reden ze niet standaard cabine voor (wat ik overigens wel ga doen vanwege de foto's die ik er zelf van heb gemaakt). Zet de loc met de cabine tegen de trein en je hebt de verlichting aan die kant helemaal niet nodig.
Vraag mij wel af of de zwaailichten makkelijk te wijzigen zijn (blauw tegen rood v.v.)
Groet, Frank

Chris

Citaat van: Thowra op 30 december 2017 13:18

Ha, dankjewel Chris voor de aanvulling!
Ik wist echter niet dat de Piko NS 2210 ook in de maak was. Eigenlijk des te beter nu het enkel het aanbrengen van de schildjes betreft.
:laugh: (y)

Chris jij staat in direct contact met Scaletrading? Zou je kunnen overbrengen dat het zwarten van de grote raampartijen aan de zijkanten van het machinistenhuis achterwege gelaten kan worden? Heb zelf het zwart verwijderd van deze raamstijlen en oogt de lok echt zoals een Ns 2200/2300 hoort te zijn! Zal later deze dag wat foto's plaatsen van mijn bevindingen.

Jeroen

Ik geef je commentaar door :)

Casmir

Mischien dan ook maar de schildjes er gelijk bij doen Piko,net als de bruine Roco 2400,of gooi ik nu Ger Knijff zijn productielijn omver ;D ;D

Thowra

#74
Citaat van: Chris op 30 december 2017 13:51
Ik geef je commentaar door :)

Top man! Hopelijk dat Piko dit kritiekpuntje ook gaat oppakken. We wachten af.....

Zeg nou zelf? Ben met het verbouwen bezig om van de Piko Ns2297 een Ns2258 te maken uit tijdperk IV en jawel met blauwe zwaailichten en Ns embleem.
Voor de zwaailamphouders heb ik die van Piko besteld en gebruikt maar de onderkant heb ik ietwat weggevijld zodat deze de juiste maatvoeringen krijgen. Ze oogden mij te lomp.
De zwaailampjes komen uit de rommelbak en zijn van Roco. Deze passen goed na verwijderen van de rode zwaailampjes van Piko!









Heb het zwart met de punt van een scalpel voorzichtig weg weten te krassen. Het venster waar de zwarte belijning heeft gezeten wordt hierdoor een beetje dof. Maar met een doekje en een weinig koperglans van Brasso is het doffe weer helder te maken.  (y)

Jeroen


We're all riders on this train.