Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

040T KDL 11 - een Franse smalspoorloc in 0e

in Trams en smalspoor

Gestart door Lucien, 19 augustus 2017 20:23

Vorige topic - Volgende topic

Lucien

Lucien

Sven

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Lucien

Dank je Sven!
0e staat momenteel even op een lager pitje, ik ben weer even op mij h0e model van Buchau gedoken om dit eens te gaan afmaken.
Wil niet zeggen dat er niets gebeurt, ik ben bezig geweest met de cilinders. Evergreen, Milliput en plamuur helpen om ze het juiste volume te geven.




Lucien

Lucien

De cilinders van de KDL zijn allebei gevuld met Milliput en moeten nu uitharden, aansluitend kan ik ze in model vijlen.

Voor de Couillet heb ik een etsplaatje van Locos'n'Stuff laten komen. De onderdelen zijn 'spot on' voor de Couillet, met uitzonderi mg van de drijfstang en de krukstang. Daar zal ik dan een oplossing voor moeten vinden, misschien wel door de overige onderdelen te slachten en aan elkaar te solderen om een stang van voldoende lengte te krijgen.










Lucien

Lucien

#35
Ombouw van spaakwielen in schijfwielen met een opening.


















Lucien

sdz1976

Fantastisch toch hoe geniaal simpel je het steeds aanpakt (y) (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Floris Dilz

ja, wat ik eerst al zei, gewoon, zo doe je dat.  (y)
wat heb je voor spul in die wielen gesmeerd? milliput?

Post49

Eenige kubieke millimeters putty? Ik sta hier toch wel van te kijken! :o

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Lucien

#39
Ja, dicht gesmeerd met Milliput net als de cilinders. Prachtig spul.  Ga ik voor meer dingen gebruiken.
Lucien

Lucien

Off topic maar ik ben te beroerd om een nieuw draadje te openen nu ik de Couillet ook al een paar keer meegepost heb.
Vandaag nog even wat rommelen met Evergreen en de ketel van de lok aangekleed.
Nu moed verzamelen voor het drijfwerk. Ik dacht nog even snel een drijfwerk van een BR 80 erop te kunnen zetten maar helaas is de drijfstang zo'n 5 mm. te kort. Dus dan ga ik toch maar voor de complete zelfbouw.








Lucien

Floris Dilz

och, je zit dat ding net zo in elkaar te klooien als ik t vroegah altijd deed en toen deed ik ook drijfwerken dus dat gaat je ook wel lukken.  ;D

Lucien

Nog tips en hints of een soort handleiding Florissant?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Lucien

Floris Dilz

poeh... stapje voor stapje werken, dus steeds een stangetje erbij, testen, weer een stangetje... zo heb je niet aan t eind een onoverzichtelijke bende waar je 5 verschillende fouten uit moet halen die op 20 plekken kunnen zitten maar steeds maar 1 tegelijk.
Voor helemaal handgemaakte stangen: ik maakte die meestal van blik, eerst een lijntje op het blik krassen, uitzetten waar de gaten moeten komen, gaten boren, bij langere stangen een stukje draad achter het blik solderen van gat naar gat (zo is de stang wat stijver dan enkel blik) en daarna pas de stang uitknippen of liever nog dremelen (slijpschijfje, met veiligheidsbril enzo, ben zo nonchalant als de pest met alles maar die veiligheidsbril MOET op) , dan gaat ie niet krom. Fijnere vormwerk gaat met de vijl.
Verder, ik zette drijfwerkdelen vaak aan elkaar met spelden, niet met klinknagels of schroefjes. (ik had namelijk nooit klinknagels op hele kleine schroefjes). Gewoon speld door t gat van stang 1, dan door een stukje dun papier, dan door t gat van stang twee. Speld aan stang 2 solderen, rest van speld afknippen, papiertje er tussenuit pulken. Doordat er en papiertje tussen zat hebben de stangen wat speling en bewegen ze soepel en het papier houdt het soldeer tegen zodat je de speld alleen aan stang 2 bakt en 1 los blijft.

Lucien

#44
Mooi. Ik zat zelf ook in die richting te denken. Goed om te weten dat die richting werkt!
Lucien