Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Piko h0 NS 2200

in Piko

Gestart door Daan!, 17 mei 2017 17:34

Vorige topic - Volgende topic

manuelspot

Betreffende de dummy.

Hierover heb ik al contact gehad met Piko. Echter is het zo dat een dummy niets goedkoper zal zijn dan een gemotoriseerd model. En dit gaat Piko dus ook niet doen. Wanneer men een dummy model in zijn collectie wil hebben zal hij of zij deze zelf van de motor en tandwielen moeten ontdoen.

De discussie of er een dummy moet of zal komen kun je gelijk stoppen. Want dat gaat Piko toch niet maken.

Groetjes, Manuel

Casmir

#166
Citaat van: Mischa op 12 juni 2017 19:22
Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!
Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.

Waarom komen ze niet gewoon meteen gele band om de voetplaat,die zijn veel gangbaarder en veel mooier zo.
Een grijze band zag je maar zelden rijden,volgens mij waren er maar heel weinig loks met een grijze band.
Ik heb vroeger langs de havenspoorlijn gewoond in R'dam lombardijen en heb verschrikkelijk veel 2200 zien passeren, maar zelden met een grijze band.
Casmir

Daan!

Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.

spoorzeven

Citaat van: Manuel op 13 juni 2017 15:33
Betreffende de dummy.

Hierover heb ik al contact gehad met Piko. Echter is het zo dat een dummy niets goedkoper zal zijn dan een gemotoriseerd model. En dit gaat Piko dus ook niet doen. Wanneer men een dummy model in zijn collectie wil hebben zal hij of zij deze zelf van de motor en tandwielen moeten ontdoen.

De discussie of er een dummy moet of zal komen kun je gelijk stoppen. Want dat gaat Piko toch niet maken.

Groetjes, Manuel
Helder en dank voor je bericht. Dat betekent dat je een uitdaging hebt met de Klompentrein als ook klopt dat je die niet met een dummy kunt rijden vanwege ontsporingsgevaar. De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
Groet, Frank
Groet, Frank

Sicco Dierdorp

Citaat van: Daan! op 13 juni 2017 16:39
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.
Inderdaad dat is de redenering vaak.
Bovendien zijn we de tijd dat een fabrikant (ok wellicht op die ene na) maar één of hoogstens twee varianten maakt wel ver voorbij hoor.... uiteraard komen er nog varianten met gele band.
De grijze rand was overigens gangbaarder dan je denkt schat ik zo in. In tijdperk IV waren er toch best veel van.

Rick

Citaat van: Daan! op 13 juni 2017 16:39
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.
Goed punt, je kan er ook vanuit gaan dat Piko eerst de oerversies brengt (2297 bruin zonder demper en logo, 2342 geel/grijs met grijze voetplaat) en dat de nieuwere versies (2218 bruin met A-sein, demper en logo en 2207 geel/grijs met gele voetplaat) volgend jaar worden aangekondigd. Volgens mij zijn de Hondekoppen in deze volgorde uitgebracht en lijkt de N 1200 ook op deze manier uit te komen.

Citaat van: Sicco Dierdorp op 13 juni 2017 17:09De grijze rand was overigens gangbaarder dan je denkt schat ik zo in. In tijdperk IV waren er toch best veel van.
Is daar niet een of ander boek over?  :P

Citaat van: spoorzeven op 13 juni 2017 17:08De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
En waarom zou dat uitmaken? Bovendien hoeven de locs niet omgekeerd van elkaar te staan.

Citaat van: René H op 13 juni 2017 15:53Heb eigenlijk liever dat Piko de IC of IC+ rijtuigen gaat maken./quote]
ICR bedoel je, of toch ICK of ICL of misschien de ICB  :)


N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martin Welberg

CiteerHet is in ieder geval de reden waarom Amerikaanse modellen vaker als dummy worden geleverd.

Dat valt eigenlijk best wel tegen, zijn vaak de zgn. B-units, motorbakken..

ingenium

Dat was vroeger in de tijd van de oude Athearns. Een loc kostte 25$ gemotoriseerd en 15$ als dummy.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Mischa

#173
Citaat van: Mischa op 12 juni 2017 19:22
Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!
Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.

Citaat van: Casmir op 13 juni 2017 16:15
Waarom komen ze niet gewoon meteen gele band om de voetplaat,die zijn veel gangbaarder en veel mooier zo.
Een grijze band zag je maar zelden rijden,volgens mij waren er maar heel weinig loks met een grijze band.
Ik heb vroeger langs de havenspoorlijn gewoond in R'dam lombardijen en heb verschrikkelijk veel 2200 zien passeren, maar zelden met een grijze band.
Casmir

Volgens het grote boek hebben er 19 met grijze rand gereden. Waarvan het merendeel er toch zo'n 15 jaar mee rond heeft gereden. Of zelfs tot de buitendienststelling
Mischa

sneek

Citaat van: Daan! op 13 juni 2017 16:39
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.

Jij snapt het  ;D daarom zal de tijdperk 3a versie ook wel als eerste bruine worden uitgebracht.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Illya Vaes

Citaat van: spoorzeven op 13 juni 2017 17:08
Dat betekent dat je een uitdaging hebt met de Klompentrein als ook klopt dat je die niet met een dummy kunt rijden vanwege ontsporingsgevaar. De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
Dat was alleen bij de "Arnhemse" trekduwtrein (Arnhem - Winterswijk), n.a.w. omdat die een keerdriehoek bij de hand hadden in de vorm van Arnhem Goederen.
De Zwolse trekduwtreinen (naar Enschede en naar ik aanneem ook naar Emmen) reden volstrekt willekeurig, regelmatig treinen gefotografeerd met een loc met de huif naar buiten.

GerardvV

Beide locs met neus naar buiten  ;D
760701 Winterswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
Lok 2343 en andere 2200 met trek-duw trein,
Winterswijk,
01 juli 1976.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
173*hier
133* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Illya Vaes

 :)
Leuke opname!
Ik heb ze alleen december 1982 - mei 1983 en mei 1985 - mei 1987 gezien, toen was het altijd met cabine buiten :-)

Tedo

#178

Copyright Realix

Hier lijkt de achterste toch ook met de cabine tegen de rijtuigen te staan. Gezien het weggeschilderde radiosymbool op de 2271 is deze opname uit de jaren '80.

En nog twee:


Grtz!
Tedo

spoorzeven

Jullie hebben mij overtuigd: alles kan zo ongeveer en het hoeft dus zeker niet deze samenstelling te zijn:


Winterswijk, 110981 met 2259 en 2202
Groet, Frank