Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

HTM PCC 1300 + 2100 in 3D...

in Trams en smalspoor

Gestart door WeKra, 17 mei 2016 01:10

Vorige topic - Volgende topic

Johnnytrein

Volgens mij heb ik mij van forum vergist ik dacht op een miniatuurtrein forum aanbeland te zijn maar nu blijkt ik op een miniatuurtramforum aanbeland te zijn  (y)
Groetjes
Johnny

Michel van den Hof

Maak er maar spoor forum van.
Zit je altijd goed.

[emoji6]

martijn v m

Wes.

Was het niet makkelijker om de reclameborden los te maken?

Greetz Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Pauldg

Citaat van: Johnnytrein op 29 juli 2017 15:06
Volgens mij heb ik mij van forum vergist ik dacht op een miniatuurtrein forum aanbeland te zijn maar nu blijkt ik op een miniatuurtramforum aanbeland te zijn  (y)

Het rijdt op rails! En dat vind ik al heel wat op een forum waar rustig een draad over fietspaden wordt opgestart en het storend wordt gevonden wanneer die discussie richting spoorvoertuigen wordt afgebogen  ;)

Prachtig model weer Wes, dat het maar een forse vloot mag worden.

Groeten, Paul
Boomshanka!

WeKra

Thanks all. Maar verder niks, want dit is een draadje over 1300's...

@Martijn: Ja, kan allemaal, maar elk nieuwe/apart part maakt het geheel weer duurder. Voor een dakbord is dat onnodig vind ik zo.
Check ook mijn Facebook

martijn v m

had dan die dakborden niet als 3D print gedacht.

maar gelaserd of geëtst.

maar dit werkt vast ook.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

WeKra

Zou zelfs nóg duurder worden als ik bij een ander bedrijf een ander proces moet laten doen voor een dakbordje. Kosten/baten, Martijn.
Check ook mijn Facebook

WeKra

#292
Inmiddels is de laatste PCC-ronde van start gegaan en zijn er niet minder dan 28 modelletjes geprint. Hierna gaan we ons storten op andere projecten en is de PCC afgerond. Bestellen dus ook niet meer mogelijk.

Nog om wel te laten zien wat we nu hebben gedaan met de koppeling; we zijn toch gegaan voor een magneetkoppeling. Hiervoor hebben we de Scharfenberg-koppeling ontworpen met een 'open deksel' en daaronder een 3x2 schijfmagneetje.


Check ook mijn Facebook

martijn v m

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Frans van Meerwijk

Is er dan ook een versie "met dichte deksel", want vóór en áchter op zo'n koppelstel hoort dan óók een fatsoenlijke koppeling... :angel:

(Oftewel: mijn geverherbouwde BEC-kits via Fairfield [maar gedenk dus Evert Sluijters voor zijn initiatief!] zijn een aanfluiting in vergelijking met deze prestatie, maar blijven in mijn vitrine staan vanwege de nostalgie...) Mijn koppelstel heeft de Tomlinson-koppelingen, die Evert ooit liet maken voor NZH-trammodellen  :-X Maar daarmee een illustratie van "Trammodelbouw-in-de-jaren-'80-van-de-vorige-eeuw

In een ánder draadje wees ik al op de evolutie die menigeen kennelijk normaal vindt: van Trix-HK2, via Lima-HK4 naar de LiMastica-HK2, -HK4, HK-Benelux, de Pikoversies hiervan en nu het Artitec 'glaswolstel'... Ik word vooral BLIJ hiervan! Ik zie 'de foutjes' óók wel, maar bedenk dan voor alles: deze branche kan niet bestaan van de fanaten! Die moet het hebben van "de consument, die een NL-treinstel wil en dat nu ZIET en koopt"!!!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

WeKra

Voorop de 1300 een dummy met deksel, tussen de 1300 en 2100 de magneetkoppeling en achterop de 2100 een dummy zonder deksel, zoals dit ook geen elektrische koppeling is in het echt. :-)
Check ook mijn Facebook

Frans van Meerwijk

 ;D Heel goed! Ik ben trots op je...

(y) (y) van Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...